به گزارش پارس به نقل از ایسنا، احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: مردم ترکیه و همچنین مردم سراسر جهان می دانند که اظهارات بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه کاملا بی پایه و اساس است و با واقعیت مطابقت ندارد.

داوود اوغلو که به « تیرانا» ، پایتخت آلبانی سفر کرده است، مدعی شد: بشار اسد مردم خودش را سرکوب می کند و سپس از تسلیحات شیمیایی استفاده می کند. بنابراین وی به عنوان کسی که از این نوع تسلیحات بهره می گیرد، هیچ حقی ندارد که از ترکیه انتقاد کند.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در گفت وگو با تلویزیون" خلق" وابسته به اپوزیسیون ترکیه گفته بود: ترکیه از گروه های تندروی افراطی در کشورم حمایت می کند و در آینده از گزند این گروه ها در امان نخواهد بود.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه واکنش به اظهارات اسد گفت: اینکه کسی بخواهد از تسلیحات شیمیایی علیه مردم خودش استفاده کند و سپس از پوشش رسانه ای ترکیه برای پنهان کاری استفاده کند، بسیار تاسف آور است.

داوود اوغلو گفت که وی و رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه گفت وگوهایی را با بشار اسد داشتند تا وی را متقاعد کنند که اصلاحات انجام دهد.

وی گفت: ما چندین نشست برای ساعت ها و روزها برگزار کردیم اما متاسفانه وی راه سرکوب مردم خود را به جای همکاری با دولت ترکیه برگزید. به همین علت است که ما نمی توانیم این ادعاها را جدی بگیریم. ترکیه همواره برای برقراری صلح و آرامش در سوریه تلاش کرده است.

بشار اسد در جریان مصاحبه های خود همچنین اردوغان را به" دروغگویی و حمایت از تروریست ها" متهم کرده بود.

این مصاحبه اندکی پس از آن صورت گرفت که پارلمان ترکیه برای یک سال دیگر حکم اعزام نیرو به سوریه را در صورت وقوع هرگونه حمله تمدید کرد.