به گزارش پارس به نقل از العالم، " غسان العزی" روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: آمریکایی ها مجبورند پایان بحران کنونی را فورا اعلام کنند، زیرا در صورت ادامه این وضع، دولت آمریکا ناچار خواهد شد تا قبل از ۱۷ اکتبر جاری ورشکستگی خود را اعلام کند، چرا که کارمندان آمریکا اینک در مرخصی بدون حقوق به سر می برند و ممکن است این مرخصی تمدید شود.

العزی با بیان این که شمار کارمندان آمریکایی که در مرخصی بدون حقوق به سر می برند بسیار زیاد است، گفت: این امر شامل ۸۰ درصد کارمندان وزات انرژی، ۷۰ درصد کارمندان وزارت دارایی و هزاران تن از کارکنان پنتاگون می شود.

وی با اشاره به سابقه اختلاف موجود میان کنگره و دولت آمریکا، بیان داشت: از سال ۱۹۷۶ تا کنون ۱۷ بار این مشکل تکرار شده و هموراه کاخ سفید و کنگره در واپسین لحظات به توافق رسیده اند و بحران پایان یافته است.

این کارشناس سیاسی عرب با اشاره به این که شمار فقرای آمریکا حدود ۴۶ میلون نفر است، گفت: طبق معمول راه حل بحران کنونی آمریکا در افزایش بدهکاری های این کشور نهفته است و در این میان بیشترین فشار به فقرایی وارد می شود که با مشکلات فراوان روبرو هستند.

العزی همچنین با اشاره به حادثه تیراندازی اخیر در ورودی ساختمان کنگره، گفت: این حادثه در حالی رخ داده که هنوز سلاح در دست مردم این کشور است و اوباما نیز از ایستادن در برابر لابی سلاح در این آمریکا عاجز است.

کارشناس لبنانی تصریح کرد: این رویداد (حادثه تیراندازی) پیامدهای ناگواری برای امنیت داخلی آمریکا به دنبال دارد، آن هم در حالی که سردمداران ایالات متحده ادعای تلاش برای برقراری امنیت در سراسر جهان را دارند.