به گزارش پارس به نقل از مهر، سردار محمدرضا نقدی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی و هجرت سه خراسان شمالی، با تاکید بر رفع مشکلات موجود در کشور، اظهار داشت: دیپلماسی قوی در رابطه با کشورهای جهان نمی تواند مشکلات کشور را به طور کامل رفع کند.

به گفته وی باید این مشکلات را از درون کشور حل کنیم تا دولت مردان در مذاکره با سایر کشورها از موضع قدرت وارد شوند.

سردار نقدی اظهار داشت: رفع مشکلات موجود از جمله گرفتاری های اقتصادی در کشور سبب تقویت دیپلماسی و افزایش قدرت دیپلماسی خواهد شد.

وی با بیان این که در شرایط فعلی لازم است به حماسه اقتصادی مورد نظر مقام معظم رهبری توجه ویژه ای داشت، افزود: باید در این راستا ظرفیت های پنهان و مغفول مانده کشور را شناسایی کرده و با برنامه ریزی درست، از این ظرفیت ها استفاده بهینه کرد.

سردار نقدی پتانسیل های حوزه کشاورزی را یکی از ظرفیت های پنهان اقتصاد ایران برشمرد و گفت: باید با علمی کردن کشاورزی، رونق این بخش در کشور را افزایش داده و علاوه بر رفع نیازهای داخلی، با صادرات محصولات تولیدی ارزآوری به کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به این که سازمان بسیج مستضعفان از مدت ها پیش اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: در این راستا در گام نخست آموزش کشاورزی علمی به بسیجیان پایگاه های مقاومت در کشور آغاز شده و این آموزش ها به زودی به دیگر اقشار جامعه نیز بسط داده می شود.

به گفته سردار نقدی در این زمینه از ظرفیت اساتید دانشگاه و دانشجویان رشته های کشاورزی استفاده می شود.

وی اظهار داشت: برای رفع مشکلات موجود، ظرفیت ها و امکانات فراوانی در کشور وجود دارد و رهنمودهای مقام معظم رهبری نیز در این زمینه فصل الخطاب به شمار می روند.

جانشین فرمانده کل سپاه در بسیج بیکاری و گرانی را دو مشکل عمده در کشور دانست و افزود: راه حل های کلاسیک و قدیمی برای رفع این مشکلات جواب نمی دهد و برای رفع آنها در شرایط فعلی می بایست با کمترین سرمایه گذاری، بیشترین تولید و اشتغال را ایجاد کرد.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی نیز در این نشست به فعالیت های بسیج سازندگی در استان پرداخت و گفت: از سال ۸۹ تاکنون ۳۸ میلیارد ریال اعتبار در قالب طرح بسیج سازندگی در این استان صرف اجرای پروژه های مختلف شده است.

سردار حسینعلی یوسف علیزاده با اشاره به این که این پروژه ها شامل مدرسه، گلزار شهدا، انبارهای ذخیره علوفه دام، پایگاه های اورژانس و… بوده است، اظهار داشت: این طرح ها در مناطق روستایی و کمتر برخوردار خراسان شمالی اجرا شده است.

به گفته وی علاوه بر اجرای این طرح ها در حال حاضر بیش از هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی این استان شناسایی شده و قرار است برای توسعه کشاورزی در اختیار شرکت های تعاونی ایثارگری گذاشته شود.

سردار یوسف علیزاده اظهار داشت: در حال حاضر این اراضی آماده تحویل به شرکت های تعاونی ایثارگری است.