به گزارش پارس به نقل از مهر، رابرت فیسک روزنامه نگار انگلیسی می نویسد: هیئتی از ارتش آزاد سوریه شامل دو غیر نظامی از حلب که نمایندگان ارتش آزاد بودند حدود ۶ هفته قبل به دمشق رسیده اند.

این روزنامه نگار به نقل از منابعی در دمشق آورده است: این هیئت تحت تدابیر امنیتی خاصی وارد پایتخت سوریه شدند وبا یک مسئول برجسته نظام بشار اسد دیدار کرده است.

رابرت فیسک می نویسد: هیئت ارتش آزاد حامل طرح جدیدی برای انجام مذاکرات میان دولت و افسران ارتش آزاد و شامل چهار بند؛دعوت به گفتگوی داخلی، حفظ دارایی خصوصی و دولتی، توقف درگیری های طایفه ای، مشارکت همه طرفها برای برپایی یک نظام دموکراتیک با حاکمیت قانون و این طرح شامل برکناری بشار اسد حد اقل در برهه کنونی نیست.

این روزنامه نگار می نویسد: واکنش دولت سوریه موافقت با گفتگوی داخلی و بدون پیش شرط بوده است و نظام سوریه امنیت اعضای ارتش آزاد که در گفتگوها مشارکت کنند را تضمین کرده است.

رابرت فیسک نوشت: تغییری مهم دیگری نیز رخ داده است و امکان حضور کارمندان دولتی در مناطق تحت کنترل ارتش آزاد فراهم شود و اجازه بازگشایی مراکز دولتی و مدارس در این مناطق داده شود.

وی بیان کرد: برخی اعضای ارتش آزاد سوریه اتحادیه ملی نجات سوریه تشکیل داده اند و این با توجه به مخالفت شدید با این رویکرد از سوی گروههای مسلح است.

رابرت فیسک از جدا شدن تعدادی از اعضای ارتش آزاد و پیوستن آنها به جبهه النصره خبر داده است و این سئوال را مطرح می کند که چه تعداد از جنگجویان آماده مشارکت در هر توافقی با دولت سوریه هستند؟

وی همچنین از توقف درگیری ارتش آزاد سوریه و نیروهای دولتی در برخی مناطق حمص خبر داد.