به گزارش پارس به نقل از العالم، گروه تروریستی" دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) دولت ترکیه را تهدید کرد در صورت خودداری از بازگشایی گذرگاه های مرزی، ترکیه را آماج حملات انتحاری قرار خواهد داد.

بر اساس این گزارش، ترکیه پس از آنکه شهر مرزی" اعزاز" سوریه به دست عناصر القاعده افتاد، دو گذرگاه مرزی باب الهوی و باب السلامه را بست. داعش پس از این اقدام در بیانیه ای اعلام کرد که عناصر این گروه به زودی به خاک" سرزمین اسلامی" در ترکیه خواهد رسید، تا این کشور را از وجود" کافران و فاسدان" پاک کند.

داعش خطاب به رجب طیب اردوغان، هشدار داد: تو و نوکرانت سرتان را به باد خواهید داد، زیرا حکم خدا در مورد ستمکاران بر شما واجب شده است. این گروه تا امروز دوشنبه به دولت ترکیه مهلت داد این دو گذرگاه مرزی را بگشاید. داعش در این بیانیه مسئولیت انفجارهای ریحانلی و باب الهوی را برعهده گرفت و هشدار داد عملیات های انتحاری به آنکارا و استانبول خواهد رسید.

چند ماه پیش انفجارهایی قوی شهر ریحانلی در جنوب ترکیه را هدف قرار داد که در اثر آن ۴۰ شهروند ترک کشته شدند. هیچ گروهی تاکنون مسئولیت این حملات را نپذیرفته بود. دولت سوریه بارها به اقدام ترکیه در حمایت همه جانبه از گروه های مسلح و باز گذاشتن مرزهای خود برای تردد گروه های مسلح و اعزام آنان به سوریه و ارسال تجهیزات و مهمات نظامی برای آنان، اعتراض کرده است.

اقدام دولت ترکیه در بستن گذرگاه های مرزی با سوریه، با واکنش تند گروه موسوم به" دولت اسلامی عراق و شام" وابسته به القاعده همراه شد.