به گزارش پارس به نقل ازفارس، « رضا نجفی» نماینده کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از اتمام مذاکرات ایران و آژانس که امروز در وین جریان داشت در گفت وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مذاکرات امروز را از دو جهت حائز اهمیت برشمرد، اول اینکه اولین دور مذاکراتی بود که در دولت جدید انجام شد و دوم تیم مذاکراتی کشورمان ترکیبی جدید داشت.

وی در ارزیابی خود از مذاکرات امروز نیز با یادآوری اینکه این مذاکرات از صبح شروع شده و تا ساعتی پیش ادامه داشت، گفت: در این دور از مذاکرات تمامی مسائل فیمابین ایران و آژانس مرور شد و در مورد هر کدام از این مسائل بحث و تبادل نظر شد که بسیار سازنده بود، از این جهت که طرفین نسبت به درک مسائل موجود به هم نزدیک شدند.

وی ادامه داد: در مذاکرات امروز مباحث خیلی صریح مطرح شد و از این جهت که طرفین از مسائل و موضوعات مورد اختلاف درک نزدیکی داشته باشند که بدانیم مشکلات کجاست و به دنبال یافتن راه حل باشیم، این مذاکرات را سازنده توصیف می کنم.

نماینده کشورمان در آژانس افزود: با توجه به اینکه این اولین دور مذاکرات ایران و آژانس در دولت جدید بود، توافق شد که دور بعدی مذاکرات ۲۸ اکتبر یا ۶ آبان برگزار شود و در دوره بعدی مباحث محتوایی تر و جزیی تر خواهد شد تا راهی برای حل موضوعات فیمابین یافته شده و کار برای حل مسائل شروع شود.

نجفی با اشاره به اینکه طیف مسائل مطرح شده در مذاکرات امروز متفاوت بود، اظهار داشت: برداشت ما این است که طرف مقابل یعنی آژانس نیز از مذاکرات امروز راضی بود و این موضوع طی بیانیه ای که توسط آقای ناکارتس پس از مذاکرات قرائت شد، مشهود بود و ایشان مذاکرات را سازنده خواندند.