به گزارش پارس به نقل از ایرنا، این گزارش به نقل از بیانیه ارتش لبنان آورده است که یک هواپیمای جاسوسی (پهپاد) رژیم صهیونیستی ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح امروز به وقت محلی با پرواز بر فراز روستا های حسبیه، آرکوب و تپه های جبل الشیخ به آسمان رقایه الوادی و غرب بکاء رسید و پس از دو ساعت آسمان این کشور را ترک کرد.

براساس این گزارش، شاهدان عینی همچنین از گشت زنی های گسترده هواپیماهای اسراییلی درمنطقه عباسیه، دهرا در محور وادی العسل خبر دادندو اعلام کردنداین هواپیماهای جاسوسی حتی به حومه غربی مزارع تحت اشغال (صهیونیست ها) درشباء نیز رسیده اند.

چند هواپیمای دیگر رژیم صهیونیستی نیز چند روز قبل از فضای منطقه الناقوره وارد حریم هوایی لبنان شده و پس از گشت زنی در بخش های مختلف این کشور از همان منطقه ای که وارد لبنان شده بودند، آسمان این کشور را ترک کردند.

صهیونیست ها از زمان تصویب قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل مبنی بر آتش بس با لبنان بعد از جنگ ۳۳ روزه، بیش از ۲۰ هزار بار اقدام به نقض این قطعنامه کرده اند، شکایت های مکرر وزارت خارجه لبنان به شورای امنیت نیز تاکنون حاصلی نداشته است زیرا این شورا هنوز اقدامی در راستای الزام صهیونیست ها به تن دادن به قطعنامه های بین المللی انجام نداده است.