به گزارش پارس ، فارس به نقل از شبکه خبری الجزیره، با پایان یافتن انتخابات پارلمانی و پیروزی « آنگلا مرکل» وی تلاش ها برای تشکیل دولت ائتلافی رو آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش، وی و افراد برجسته حزبش امروز تشکیل جلسه می دهند تا درباره راهبرد مناسب برای تشکیل ائتلاف با چپ گرایان به نتیجه برسد.

ائتلاف دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی با به دست آوردن ۴۱.۵ درصد آرا و در شرایطی که فقط با کسب ۵ درصد آرا می توانست اکثریت را در بهترین نتیجه را در ۲۳ سال گذشته در انتخابات به دست آورد. با این حال دموکراتیک آزاد نتوانست آرای لازم را کسب کند از این رو مرکل باید با حزب دیگری تشکیل ائتلاف دهد. حزب دموکراتیک آزاد تاوان سیاست های نامناسب درباره مالیات ها را پس داد.

به نطر می رسد مرکل باید با سوسیال دموکرات ها و « پیر اشتاین بروک» رقیب شکست خورده در انتخابات و یا با حزب سبز دولت ائتلافی را ایجاد کند.

« فولکر کاودر» رئیس پارلمانی ائتلاف دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی در پارلمان آلمان در این مورد به شبکه تلویزیونی (ARD) گفت: « ما ۲ راه پیش رو داریم، سوسیال دموکرات ها یا سبزها, و در جلسه درباره اینکه گفت وگوها چگونه باید ادامه داشته باشد رایزنی خواهیم کرد. »

وی گفت که دولتی قدرتمند در کشور ایجاد خواهد شد.

« اولاف شولتس» یکی از مقامات برجسته سوسیال دموکرات که درباره ائتلاف احتمالی حزبش با مرکل جلسه تشکیل داده بود، تمایلی برای ابراز حمایت آشکار در این زمینه ندارد.

شولتس در این مورد گفت: « ما نمی دانیم که صدراعظم چه تصمیمی دارد. وی ماموریت تشکیل دولت را بر عهده دارد. »

انتظار می رود تشکیل دولت ائتلافی در آلمان چندین هفته به طول انجامد.