به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین، با وجود اینکه حزب دموکرات مسیحی به رهبری مرکل ناچار از ائتلاف با حزب سوسیال دموکرات ها بود در مجموع به دلیل کسب کرسی و درصد بیشتر آراء در انتخابات همچنان عنوان صدر اعظمی را حفظ کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در همین حال واحدمرکزی خبر گزارش داد آنگلا مرکل بعد از قطعی شدن پیروزی خود، در اجتماع هواداران حزبش ضمن تشکر از مردم آلمان از اعتماد دوباره به او و حزبش اعلام کرد همه سعی خود را در مقامش خواهد کرد.

ائتلاف حزب های دمکرات مسیحی و سوسیال دمکرات در انتخابات اخیر در آلمان به دست آوردن چهل و دو درصد آرای انتخاباتی، از رقبای خود پیش افتادند و مرکل در مقام خود باقی ماند.

از سویشبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: رئیس دفتر حزب سوسیال دمکرات آلمان در پاریس مشارکت رای دهندگان آلمانی در انتخابات را بیشتر از انتخابات سال دو هزار و نُه ارزیابی کرد.

بر اساس نتایج اولیه از نتیجه انتخابات در آلمان، حزب آنگلا مرکل در انتخابات پیروز شده است. الیزابت اومبرت دورفمولر رئیس حزب سوسیال دمکرات آلمان در پاریس در پاسخ به سوال مجری در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: میزان مشارکت مردم در انتخابات نسبت به سال دو هزار و نُه، بین چهار تا پنج درصد افزایش داشت و در مجموع به حدود چهل و دو درصد رسید. در سال دو هزار و نه میزان مشارکت بسیار ضعیف بود و این برای حزب سوسیال دمکرات اتفاق خوبی نبود چرا که عده ای که در انتخابات شرکت نکردند، عمدتا از طرفداران این حزب بودند.

دورفمولر نامزد اردوگاه حزب سوسیال دمکرات را شایسته پیروزی دانست و تاکید کرد آلمان به تغییر نیاز دارد.