به گزارش پارس، " محمد حسین" مفتی قدس در گفت وگو با تسنیم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موضع شما در قبال تهدید به حمله علیه سوریه به عنوان یکی از ارکان محور مقاومت و مدافع اصلی آرمان فلسطین چیست گفت: موضع ما روشن است و قبلا هم اعلام شده است. بنده امت عربی و اسلامی را به ایستادگی و رویارویی با این جنگ احتمالی دعوت می کنم و از ملت عربی – اسلامی می خواهم که به هیچ روی و به هیچ وجه با این جنگ موافقت نکنند و اجازه ندهند که چنین تهدیداتی علیه هیچ کدام از کشورهای عربی و یا کشورهای اسلامی اجرایی شود.

وی همچنین از شدت یافتن عملیات یهودی سازی در قدس شریف و مسجد الاقصی همزمان با آغاز تهدیدات غربی و در راس آنها آمریکا خبر داد و اظهار داشت: در حالی که سخنان و تهدیداتی مبنی بر حمله به سوریه صورت می گیرد و کشورهای اسلامی و عربی در تحولات جاری مشغول هستند طبیعی است که رژیم صهیونیستی از فرصت پیش آمده سواستفاده کند، و شدت بیشتری به سیاست ها و کارهای خود بدهد و کارهایی را به انجام برساند تا بتواند مردم فلسطین را در مقابل کار انجام شده قرار بدهد.

مفتی قدس با تاکید بر اینکه تهدیداتی که در جهان اسلام صورت می گیرد ناشی از سواستفاده دشمنان ملت های اسلامی از تفرقه و اختلافاتی است که بین کشورها و ملت های اسلامی وجود دارد افزود: این تهدیدات همچنین از تفرقه و اختلافاتی نشات می گیرد که در کشورهای اسلامی به چشم می خورد و بر این اساس است که دشمنان از این تحولات سواستفاده کرده و آنها را در راستای پیشبرد سیاست ها و طرح های خود به کار می گیرند.

حسین با بیان اینکه همه طرح های غربی ها و دشمنان امت اسلامی در راستای خدمت به مصالح رژیم صهیونیستی است تاکید کرد: غربی ها و دشمنان امت اسلامی تمام توان خود را به کار بسته اند تا رژیم اشغالگر صهیونیستی را در سرزمین های فلسطین تثبیت کنند.

وی در ادامه به تحصن عده ای از اهالی فلسطین در داخل مسجد الاقصی به منظور جلوگیری از هتک حرمت گروه های تندروی صهیونیستی به قبله نخست مسلمانان اشاره کرد و گفت: پیام ما به ملت فلسطین و همه مسلمانان این است که بار سفر ببندید و روانه مسجد الاقصی شوید و از این مسجد در مقابل توطئه ها، حملات، یورش ها و هتک حرمت های رژیم صهیونیستی و ابزارهای این رژیم یعنی گروه های تندرو حراست کنید.