به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از پرس تی وی؛ تازه ترین گزارش وزارت کشاورزی آمریکا حاکی است میانگین نرخ خانوارهای این کشور که با ناامنی غذایی روبرو هستند طی سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ میلادی به بیش از ۱۴.۷ درصد افزایش یافته است.

این رقم نسبت به ۳ سال قبل از این محدوده زمانی بیش از یک درصد افزایش نشان می دهد. بر اساس آمارهای وزارت کشاورزی آمریکا، ایالت نوادا بالاترین نرخ ناامنی غذایی را در بین ایالت های آمریکا دارد و بیش از ۱۶.۶ درصد خانوارهای این ایالت با ناامنی غذایی روبرو هستند.


پس از نوادا نیز ایالت های کالیفرنیا، واشنگتن، آیداهو و اورگون قرار دارند. وزارت کشاورزی آمریکا در ادامه افزود، ۵۹ درصد خانوارهای آمریکایی که با ناامنی غذایی روبرو هستند طی یک ماه گذشته کمک های دولتی در زمینه تامین مواد غذایی را دریافت کرده اند.


تازه ترین نظرسنجی موسسه گالوپ نیز نشان می دهد که ۲۰ درصد آمریکایی ها اعلام کرده اند که در یک سال گذشته پول کافی برای خرید مواد غذایی مورد نیاز خانواده های خود را نداشته اند.
جیم مک گاورن سناتور جمهوری خواه ایالت ماساچوست در این باره تاکید کرد، ۵۰ میلیون گرسنه در آمریکا وجود دارد که از این تعداد ۱۷ میلیون کودک هستند.