به گزارش پارس به نقل از سایت تهران، ماجرای حساب های کاربری اعضای کابینه و دولت یازدهم در شبکه اجتماعی فیسبوک هر روز بعد جدیدتری پیدا می کند به طوری که کشف روزانه حساب کاربری یک عضو جدید دولت در فیسبوک، اتفاق عجیبی نیست.

این در حالی است که فیسبوک مانند بسیاری از دیگر وبسایت ها که به دلایل سیاسی یا فرهنگی ورود به آنها در کشور ما ممنوعیت دارد، فیلتر شده است و ورود به آنها به دور زدن فیلترینگ از طریق استفاده از فیلترشکن دارد.

برهمین اساس خبرنگار ما، گفتگویی با روح الله مومن نسب، کارشناس فضای مجازی داشته است که در ادامه می خوانید:

* به نظر می رسد ساخت اکانت در سایت های فیلتر شده از سوی برخی مسئولین نوعی وجاهت بخشی به ابزارهای صهیونیستی است. تحلیل حضرتعالی در این باره چیست؟

متاسفانه چند نفر از مدیران دولتی، به جهت کهولت سن و در نتیجه عدم آشنایی با فضای مجازی و همچنین نداشتن « راه بلدِ دلسوز» ، به سرزمین مجازی دشمن وارد شده اند و این امر سوای از اینکه به ابزارهای استعمار نوین وجاهت می بخشد، باعث شده است دشمن با سوءاستفاده از این فرصت، ملت ایران را تحقیر کند.

* لطفاً بیشتر توضیح دهید، منظور شما از سرزمین مجازی دشمن دقیقاً چیست؟

ببینید! مؤسسات معتبر غربی به این مسئله اذعان دارند که در کنارسایر میدان های سنتیِ نبرد مثل زمین، هوا، دریا و فضا باید فضای مجازی را پنجمین میدان نبرد دانست، در نتیجه از آنجا که حفظ « فضای مجازی» مثل « فضای واقعی» مصداق حفاظت از تمامیت ارضی است و در اصل سوم قانون اساسی نیز اینگونه آمده است که: دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است از استقلال و تمامیت ارضی کشور حفاظت کند. این درحالی است که عضویت اعضای دولت در سازمان های اجتماعی کشور دشمن، با این اصل قانون اساسی به طور جدی تناقض داشته و همچنین این عمل با بندهای دیگر قانون اساسی از جمله اصل سوم یعنی « مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی» که در این شبکه اجتماعی به وفور یافت می شود، « طرد کامل استعمار و جلوگیری از نفوذ اجانب» با توجه به صهیونیست بودن مدیران و آمریکایی بودن این شبکه اجتماعی و « تأمین آزادی های سیاسی و اجتماعی در حدود قانون» با توجه به عدم امکان حفاظت از حقوق مردم در این شبکه ها و« رفع تبعیضات ناروا» با در نظر گرفتن اینکه عضویت و استفاده قانونی از این شبکه های اجتماعی برای عامه مردم ممکن نیست، از وظایف رئیس جمهور محترم است واین انتظار از ایشان می رود که به زودی به جهت اینکه در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد کرده اند که پاسدار قانون اساسی کشور باشند، جلوی این تخلف از قانون اساسی را بگیرند.

از طرفی ما اکنون با آمریکا و رژیم صهیونیستی در شرایط جنگ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی قرار داریم و رویارویی این کشورها با جمهوری اسلامی ایران و تجاوز به مرزهای مجازی ما کاملاً روشن است و از طرف دیگر بر اساس ماده ۵۹۱ قانون تجارت، اشخاص حقوقی، تابعیت مملکتی را دارند که اقامتگاه آنها در آن مملکت است، پس تابعیت شرکت هایی مثل فیسبوک، به تبع اقامتگاه آنها، ایالات متحده آمریکا تعیین می شود و وقتی فردی قصد عضویت در این پایگاه های اینترنتی را دارد، جبراً باید قوانین اقامتگاه قانونی آنها، یعنی در این مورد قوانین ایالات متحده آمریکا را بپذیرد و از آن تبعیت کند. در نتیجه به نوعی اعضای این شبکه ها مانند پناهندگان فیزیکی، شرایط اقامت قانونی در کشور دشمن را پذیرفته اند.

البته بنده معتقدم بسیاری از افرادی که در دامِ شیطانیِ سایت هایی مثل فیسبوک گرفتار شده اند، از آنجا که با علم و اطلاع کافی وارد این پایگاه ها نشده اند، به نوعی اسیر تلقی می شود، نه پناهنده و از آنجا که ما با کشور مزبور در شرایط جنگی هستیم، باید کنوانسیون ژنِو مربوط به حفظ حقوق اسرای جنگی در ارتباط با آنها رعایت شود.

از سوی دیگر این وزرای عزیز در پیشگاه قرآن کریم و در برابر رییس جمهوری اسلامی ایران به خداوند قادر متعال سوگند خورده اند که تصمیماتشان بر مبنای تدبیر و رفتارشان در چارچوب قانون باشد و از حیثیت و شرافت همه آحاد مردم ایران پاسداری کنند، درحالی که به نظر می رسد این تعهدات مهم اکنون نقض شده است.

* اهداف ساخت هویت های جعلی مجازی به نام برخی مسئولان چیست؟

همان طور که عرض کردم متأسفانه برخی مسئولان ما سهواً به دام دشمن افتاده اند و شیطان بزرگ هم به صورت حداکثری از حضور آنها استفاده می کند. اسنادی وجود دارد که ثابت می کند اکنون سرویس های اطلاعاتی دشمن، نزدیک ترین دوستان و دوست داران مسئولین عضو این شبکه اجتماعی را شناسایی کرده اند و حتی می دانند چه کسانی بر آنها و دوستانشان تأثیر گذار هستند و می توانند از طریق عملیات های روانی و اطلاعاتی پیچیده بر روی آنها تأثیر بگذارند و خطرناک تر اینکه آن ها اکنون می دانند دشمنان این مسئولین در سراسر جهان چه کسانی هستند و چگونه و از طریق چه کسانی می توان آنها را به اعمال خشونت آمیز یا غیرمتعارف تحریک کرد و این مسئله بسیار مهم و خطرناک است.

ضمناً مبنای تشکیل و اداره فیسبوک با توجه به تعلق مدیران آن به رژیم صهیونیستی، صهیونیستی است و اصولاًصهیونیست ها حیاتشان را در درگیری، جعل و غصب تعریف کرده اند، در نتیجه هرج ومرج حاکم بر این شبکه اجتماعی را می توان در این چارچوب ارزیابی کرد و از جمله ساختن اکانت های جعلی یا به قول خودشان فِیک، در این شبکه های اجتماعی به امری عادی تبدیل شده است، ولی قطعاً برای سران آمریکا، اسرائیل، انگلستان و کشورهای هم پیمانِ آنها حاشیه امنی وجود دارد که نمی گذارد چنین اکانت هایی در رابطه با آن ها امکان حیات داشته باشند!

اینگونه می توان گفت که ساخت هویت های جعلی مجازی مسئولین نظام برای تشخیص دوستان و دشمنان جمهوری اسلامی و این مسئولین و همچنین تحقیر ملت بزرگ ایران و حاشیه سازی برای دولت انجام شده است که مایلم در این رابطه به عنوان عضو کوچکی از بدنه بزرگ حزب الله دو هشدار بدهم:

هشدار اول به جوجه صهیونیستی که اداره این دیکتاتوری مجازی را به ظاهر بر عهده دارد، یعنی زاکربرگ. او باید بداند اینکه از اکانت و هویت مسئولین جمهوری اسلامی که توسط خود آن ها در شبکه تحت امر او ساخته شده است در حد و یا حتی بیشتر از اکانت بزرگ ترهایش یعنی شیمون پرز و اوباما حفاظت کند و نگذارد جاعلان و مزاحمان آزادانه به مسئولین ایرانی بی احترامی کنند؛ زیرا در غیر این صورت حتماً توسط نیروهای انقلابی و حزب اللهی تنبیه خواهد شد.

هشدار دوم را به منافقین و اربابان صهیونیست آن هامی دهم که تلاش نکنند با دست انداختن مسئولین عالی رتبه ایرانی، ملت ایران را تحقیر کنند، زیرا به لطف خدا زندگی مجازی شان برایشان جهنم خواهد شد.