به گزارش پارس به نقل از مهر، روزنامه آمریکایی" وال استریت ژورنال" با اشاره به تعلیق حمله آمریکا به سوریه و پذیرش طرح روسیه از سوی" باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا نوشت: این اقدام ممکن است موجب نجات اوباما و کنگره آمریکا از تصمیم گیری درباره حمله به سوریه شود که به یک مرگ سیاسی شبیه است.

دیگر روزنامه آمریکایی" تایم" طرح روسیه برای کنترل سلاح های شیمیایی سوریه را یک شاهکار سیاسی خواند که کابوس سیاست خارجی آمریکا درباره تصمیم گیری درخصوص حمله به سوریه را تبدیل به یک پیروزی چشمگیر کرد.

روزنامه آمریکایی" واشنگتن تایمز" در مطلبی با اشاره به پذیرش طرح ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بعد از تند روی های زیاد می نویسد، کسی که با وجود مخالفت های مردم آمریکا و سیاستمداران بر حمله به سوریه اصرار می کرد اوباما بودکه بدون توجه به صدای مردم جهان و آمریکا می خواست شعله های جنگ جهانی دیگری را روشن کند که ناگهان" ولایمیر پوتین" به عنوان ناجی وارد شد.

این روزنامه در ادامه می نویسد، به هرحال بازنده این عرصه اوباما است زیرا او وضعیتی را ایجاد کرد که نزدیکترین متحدان آمریکا مثل انگلستان از همراهی آمریکا سر باز زدند و در نهایت بعد از مدتی تند روی به طرح رئیس جمهور روسیه تن داد و اجازه داد تا پوتین نقشه های او را خنثی کند.

سایت آمریکایی" امریکن تینکر" در مطلبی با اشاره به پذیرش سریع طرح روسیه توسط اوباما و با اشاره به این موضوع که انجام چنین کاری عملا در این کشور جنگ زده امکان پذیر نیست می نویسد، به هرحال پذیرش طرح روسیه این فرصت را برای کاخ سفید به وجود آورد که با آبرو از طرح حمله به سوریه که نه حمایت مردمی دارد و نه حمایت کنگره را عقب نشینی کند.