به گزارش پارس به نقل از فارس، اصغر آهنی ها در مورد دستمزد سال ۹۳ کارگران اظهار داشت: تاکنون رقمی برای افزایش دستمزد پیش بینی نشده و تعیین اعداد و ارقام به جلسه شورای عالی کار موکول شده است.

نماینده کارفرمایان با ابراز امیدواری از اینکه میزان افزایش دستمزد بتواند اشتغال موجود را در وضعیت رکود تورمی حفظ کند و معیشت کارگران تا حدی تأمین شود، گفت: با توجه به اینکه ۲۳ درصد هزینه ها مربوط به خوراک می شود و هزینه مسکن و درمان سهم بسیار بالایی در سبد هزینه خانوارها دارد، باید با تدابیری شرایط زندگی بهتر فراهم شود.

وی ضمن خودداری از گمانه زنی در مورد میزان افزایش دستمزد کارگران در سال آینده گفت: طرح این موضوع جز بار روانی و تشدید گرانی نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت و به نفع جامعه کارگری نیست.

آهنی ها با اشاره به مشکلات عدیده کارگران در بخش درمان گفت: اگر دولت طرح خود را درباره انتقال بخشی از هزینه های دستمزد به دوش دولت خصوصاً در بخش درمان را عملیاتی کند، ضمن اینکه زمینه کاهش تورم فراهم می شود، قطعاً شرایط زندگی آنها بهبود پیدا می کند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات سه جانبه و برگزاری همایش در خصوص موضوع دستمزد گفت: جلسه شورای عالی کار با موضوع دستمزد سه شنبه آینده برگزار می شود.

این فعال کارفرمایی تصریح کرد: با توجه به اینکه کارگران را خانواده خود می دانیم، به شیوه ای عمل می کنیم که شرایط موجود را حفظ کنیم.

آهنی ها با اشاره به اینکه باید در شرایط جنگ اقتصادی فعلی سعی کنیم که کارگران به فعالیت خود ادامه دهند و اشتغال حفظ شود، گفت: هنوز هم برخی از واحدهای تولیدی به دلیل مشکلات با ظرفیت ۱۰۰ درصد فعالیت نمی کنند که اگر این شرایط با سیاست گذاری ها تغییر کند و به سمت رونق پیش رود، در آن شرایط رونق درآمد کارگران بهبود پیدا خواهد کرد.