به گزارش پارس به نقل از تسنیم، منابع آگاه در اتاق عملیات ارتش سوریه با تاکید بر اینکه در طول مدت بحران سوریه و به ویژه در هفته های اخیر که آمریکا سوریه را به حمله نظامی علیه سوریه تهدید کرده بود، مسکو به دمشق اطمینان داده بود که همواره و در هر شرایطی در کنار سوریه خواهد بود.

این منابع در گفت وگو با روزنامه « الرای» همچنین تاکید کردند که با وجودی که رئیس جمهوری روسیه از عدم تحویل موشک های « اس ۳۰۰» به سوریه سخن می گوید، اما واقعیت امر این است که مسکو این موشک ها را به دمشق تحویل داده است.

این منابع در ادامه توضیح دادند: اما مسکو در تحویل موشک ها و هواپیماهای پیشرفته « اسکندر» تاخیر کرده و شاید یکی از دلایل این تاخیر عدم پیش بینی زمان دقیق حمله آمریکا به سوریه باشد.

آنها بر این باورند که آمریکا به شدت از همکاری نزدیک مسکو – دمشق خشمگین است و استفاده نظام سوریه از سلاح شیمیایی علیه گروه های مسلح در واقع بهانه ای بیشتر در دست آمریکایی ها نبود تا به این طریق ناوهای خود را راهی دریای مدیترانه کند.

این منابع نظامی سوری در این ارتباط اظهار می کنند که « بشار اسد» ، رئیس جمهوری سوریه بر این باور است که برای حمله آمریکا به سوریه پیشاپیش میان آمریکا و اسرائیل برنامه ریزی و طراحی شده است.

آنها دلیل این مدعا را به دیدار اخیر « بنیامین نتانیاهو» ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با « ولادیمیر پوتین» ، رئیس جمهوری سوریه ارجاع می دهند که در جریان آن نخست وزیر رژیم صهیونیستی به پوتین اطمینان خاطر داده بود، تل آویو به سوریه شلیک نخواهد کرد و قصد دخالت در امور سوریه را ندارد و پس از آن از پوتین خواست موشک های اس ۳۰۰ را به دمشق تحویل ندهد، چون این موشک ها به راحتی می توانند، جنگنده های رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند و به دست آوردن این موشک ها توسط سوریه موازنه منطقه ای را برهم خواهد زد.