به گزارش پارس به نقل از مهر، رضا زنده دل شهردار سرعین و دبیر اجرایی این جشنواره با اعلام این خبر افزود: در این جشنواره که از ۱۱ بهمن ماه آغاز شده و تا ۱۱ اسفندماه ادامه خواهد داشت، ویژه برنامه های متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی برای استفاده هموطنان و گردشگران داخلی و خارجی تدارک دیده شده است. وی با بیان اینکه برنامه های اصلی این جشنواره در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته برگزار می شود، افزود: روز پنجشنبه بیشتر برنامه های سنتی به اجرا در می آید و جمعه ها نیز به برنامه هایی اختصاص دارد که قرار است هر شب از شبکه سوم سیما پخش شوند.

دبیر اجرایی جشنواره زمستانی سرعین اضافه کرد: قسمتی از برنامه، اختصاص به مجریان و خوانندگان به نام کشور دارد و بخش ویژه ای نیز برای کودکان در نظر گرفته شده است.

وی به اجرای برنامه ‎ های متنوع طنز، موسیقی و نمایش های محلی در بخش های مختلف این جشنواره اشاره کرد و افزود: در طول هفته نیز مسابقات مختلفی مثل مسابقات اسکی در در سطح غیرحرفه ای، مسابقه اسب سواری، انواع مسابقات ورزشی و بازی های محلی و همچنین مسابقه ساخت مجسمه های برفی به همراه جوایز ارزشمندی از جمله دو دستگاه خودرو برگزار می شود.

زنده دل همچنین تاکید کرد: در مجموع هر هفته از سوی ستاد اجرایی دومین جشنواره زمستانی سرعین، به پنج نفر به قید قرعه جوایز نفیسی از جمله جوایز نقدی ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزارتومانی تعلق خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در طی هفته در میادین مختلف شهرنیز برنامه های مختلف نمایشی برگزار می شود و خوانندگان طراز اول کشور در این میدان ها به اجرای برنامه های هنری خواهند پرداخت.

شهردار سرعین با اشاره به اختصاص بیش از ۶۰ درصد تخفیف کلیه اماکن اقامتی و هتل ها در مدت زمان برگزاری دومین جشنواره زمستانی سرعین گفت: همچنین با هماهنگی های به عمل آمده، کلیه مجتمع های آب گرم با ۵۰ درصد و غذاخوری ها و رستوران ها نیز با ۲۰ درصد تخفیف آماده خدمت رسانی به شرکت کنندگان در جشنواره هستند.

وی به تمهیدات شهرداری سرعین برای برگزاری این جشنواره اشاره کرد و افزود: امسال با کمک فرمانداری سرعین راه های دسترسی به پیست اسکی الوارس را بازگشایی کردیم که این پیست در ایام جشنواره تعطیل نباشد و مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: این پیست در کنار یکی از روستاهای اطراف شهر سرعین قرار گرفته و وجود یک پیست اسکی در کنار آب های گرم معدنی اتفاق جالبی است که شاید در هیچ کجای دیگر ایران وجود نداشته باشد.

او با بیان اینکه در سال گذشته پیست اسکی دیر بازگشایی شد و راه ها به خاطر برف بسته بودند و دسترسی به پیست امکان پذیر نبود، گفت: امسال ماشین ها و بولدوزرهایی در اطراف پیست قرار داده شده اند که در صورت بارش برف، راه ها بسته نشوند تا امکان استفاده از پیست وجود داشته باشد.

وی افزود: سال گذشته هنوز مردم، سرعین را با پیست اسکی نمی شناختند. امسال با توجه به امکاناتی که در شهر قرار داده شده مردم می توانند به سرعین بیایند تا در کنار این امکانات با پیست اسکی هم آشنا شوند.

شهردار سرعین همچنین در خصوص زیباسازی و نظافت شهری این شهر، تاکید کرد: گروهی را برای آذین بندی شهر در نظر گرفتیم تا به صورت ضربتی چهره شهرستان سرعین را برای بازدید عموم زیباتر کنند.

زنده دل در خصوص استقبال مردم از نخستین دوره جشنواره زمستانی این شهر در سال گذشته گفت: در سال گذشته به خاطر پخش ویژه برنامه نخستین جشنواره زمستانی سرعین از شبکه سوم سیما، میزان مسافران نوروزی و همچنین تابستانی ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به سال های قبل افزایش پیدا کرد و تعداد بسیار زیادی از مسافران کسانی بودند که برای بار اول به این شهرستان سفر می کردند.

وی در همین زمینه با بیان اینکه جمعیت شهر سرعین در حدود ۵ هزار نفر است، گفت: در سال گذشته بالغ بر ۸ ملیون نفر به این شهر سفر کردند که این یعنی به ازای هر نفر، دو هزار گردشگر به این شهر آمدند و این آمار واقعا شگفت انگیز است.

وی خاطر نشان کرد: هموطنان ما معمولاً سرعین را در بهار و تابستان قابل استفاده می دانستند. آن هم به خاطر آب و هوای خنکی که در فصل گرم دارد. اما در این چند سال اخیر مسئولان شهری امکاناتی را فراهم کردند که سرعین در فصل زمستان هم قابل استفاده شود.

شهردار سرعین در پایان تاکید کرد: ما می خواهیم با برگزاری هر ساله این جشنواره سرعین را مانند جزیره کیش به یک مکان تفریحی با داشتن جشنواره های متنوع به مردم بشناسانیم.