به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی النشره، حازم ببلاوی، نخست وزیر مصر دولت فعلی این کشور را یک دولت موقت خواند و افزود: محدوده زمانی برای بقای دولت کنونی محدودیتی را برای آن ایجاب نمی کند اما ما نیز قصد ادامه آن را در طولانی مدت نداریم.

ببلاوی با بیان اینکه دولت کنونی دولتی انتقالی است آن را دارای مسئولیت های خطیری دانست که تاثیرگذارترین نقش را بر پایه های اصلی دولت آتی خواهد داشت.

همچنین نخست وزیر مصر از" حالت فوق العاده" در مصر به عنوان" بدترین حلال" یاد کرد و آن را امری استثنایی و گریزناپذیر خواند.

وی با اشاره به ترور نافرجام محمد ابراهیم، وزیر کشور مصر و تاثیرات آن بر کشور گفت: این عملیات غافلگیرانه از پیش برنامه ریزی شده بود و گمان می رود گروه های خارجی در آن دست داشتند و این امر یک دغدغه بزرگ در جهت حفظ امنیت در ذهن دولت و مردم کشور به وجود آورد که باعث شد رایزنی ها در شورای دفاع ملی برای تمدید" حالت فوق العاده" به مدت یک ماه یا دو ماه متمرکز باشد چراکه نهایتا مدت وضعیت فوق العاده سه ماهه است.

وی با بیان اینکه پس از تصمیم نهایی شورای دفاع ملی از مردم همه پرسی به عمل خواهد آمد، گفت هیچ فرد عاقلی در این شرایط بحرانی که هر روز بر تنش ها افزوده می شود لغو حالت فوق العاده را خواستار نیست و به اعتقاد من حالت فوق العاده نزدیک به دو ماه خواهد بود و این به معنای آن نیست که به مدت دو ماه ادامه داشته باشد.