به گزارش پارس به نقل از ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشته است: منتقدان فکر می کنند که با وجود درخواست های قاطعانه و پرهیجان باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا برای جلب حمایت بین المللی از حمله به سوریه در واکنش به حملات شیمیایی اش، در حقیقت انگیزه اصلی وی برای اینکه می خواهد در جنگ داخلی سوریه نقشی داشته باشد، جلوگیری از هرگونه آسیب به اسرائیل است.

 

 

 

باب دریفاس، خبرنگار روزنامه نیشن حمله پیشنهادی به سوریه را لابی برای اقدامی" غیرقانونی و از نظر استراتژیکی نامناسب" دانست که تماما با هدف حمایت از اسرائیل صورت می گیرد.

 

 

 

کارشناسان می ترسند که اگر آمریکا به سوریه حمله کند، ایران یا سوریه به یک اقدام تلافی جویانه دست بزنند و به احتمال زیاد اسرائیل را هدف قرار خواهند داد.

 

اوباما تنها امروز و فردا یعنی وقتی که کنگره درباره حمله به سوریه تصمیم خود را اعلام می کند فرصت دارد تا اکثر نمایندگان را متقاعد کند که این حمله به نفع آمریکا است. در این بین دورنماهای اقدامات تلافی جویانه ایران نیز مرتبا مطرح شده است.

 

 

 

در همین حال اسرائیل آتشبارهای دفاع موشکی خود را در حومه بیت المقدس مستقر کرده است.

 

 

 

اسرائیل نگران است که در صورت حمله آمریکا به حکومت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه این کشور یا یکی از گروه های متحد با آن همچون حزب الله دست به حملات موشکی به اسرائیل بزنند.