به گزارش پارس به نقل از فارس، وزیر خارجه آمریکا که در پاریس به سر می برد گفت اغلب نمایندگان سنا و کنگره آمریکا هنوز درباره اقدام نظامی علیه سوریه مردد هستند و تصمیم نهایی را نگرفته اند.

به گزارش فایننشال تایمز، درحالیکه بشار اسد رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با شبکه « سی بی اس» آمریکا استفاده از سلاح شیمیایی را رد کرد، جان کری وزیر خارجه آمریکا از تشدید تلاش های دولت برای جلب حمایت کنگره از اقدام نظامی علیه سوریه خبر داد.

وی گفت: بیشتر اعضای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا هنوز درباره این مساله تصمیم نگرفته اند و مردد هستند.

براساس این گزارش، همزمان با آغاز بحثهای سنا درباره اقدام علیه سوریه که از روز دوشنبه آْغاز می شود باراک اوباما نیز در مجموعه ای از مصاحبه های تلویزیونی با شبکه های مختلف آمریکا مصاحبه می کند.

براساس گزارش خبرگزاری شینهوا، در مواجهه با مخالفت بعضی از نمایندگان کنگره و سنای آمریکا و شک و تردیدهای افکار عمومی این کشور درباره طرح حمله نظامی به سوریه، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا تلاش می کند با سخنرانی و مصاحبه های پی در پی و راه اندازی کمپین روابط عمومی نوسانات افکار عمومی را کم کند.

باراک اوباما قرار است چند مصاحبه جداگانه با شبکه های PBS, NBC, CBS, ABC و فاکس نیوز انجام دهد که روز دوشنبه پخش خواهند شد.

جان کری تاکید کرد که پیش بینی درباره مخالفت ها در کنگره هنوز زود است و چندان دقیق نیست.

وی افزود: انتشار ویدئوهای تازه از سوی کاخ سفید نشان می دهد که دولت بشار اسد در حمله شیمیایی روز ۲۱ اوت در اطراف دمشق دست داشته است و ما تاکید می کنیم که نیروهای دولت مبادرت به انجام آن کرده اند.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در پاریس و در یک کنفرانس خبری بعد از دیدار و گفت وگو با وزرای خارجه عضو اتحادیه عرب صحبت می کرد. وی در حال حاضر برای جلب حمایت کشورهای اروپایی از طرح حمله نظامی به سوریه در اروپا به سر می برد.

کری مدعی شد که استفاده از سلاح شیمیایی توسط بشار اسد اسفناک و عبور از خط قرمز جامعه جهانی است.

وی همچنین گفت که تصمیم کشورهای مختلف برای حمایت از حمله نظامی علیه سوریه طی ۲۴ ساعت آینده اعلام می شود.