به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از پایگاه بوابه الاهرام، منابع لیبیایی از بحران شدید میان گروه اخوان المسلمین لیبی و دولت این کشور به ریاست علی زیدان به سبب دیدار اخیر نخست وزیر این کشور از مصر خبر دادند.

این منابع بیان کردند: حزب عدالت و سازندگی شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمین لیبی در اعتراض به سیاست های داخلی زیدان و نشست های وی با مسئولان ارشد مصری به ویژه ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع این کشور قصد کناره گیری از کابینه را دارد.

منابع لیبیایی اعلام کردند: دفتر سیاسی حزب عدالت و سازندگی لیبی به ریاست محمد صوان فراد یکشنبه طی نشستی درباره ادامه فعالیت اعضای این حزب در داخل کابینه تصمیم گیری خواهد کرد.

این منابع بیان کردند: دعوت هایی از سوی برخی مسئولان حزب برای کناره گیری از کابینه و توقف فعالیت های اعضای این حزب با کنگره ملی لیبی (پارلمان) مطرح شده است.

منابع لیبیایی افزودند: دیدار زیدان به مصر مخالفت شدید اخوان المسلمین لیبی را به دنبال داشته است به ویژه دیدار وی با السیسی که اخوان المسلمین مصر و لیبی وی را رهبر کودتاچیان علیه محمد مرسی می دانند.

این درحالی است که حزب عدالت و سازندگی لیبی در واکنش به این دیدار با صدور بیانیه ای اعلام کرد: هدف از سفر علی زیدان به مصر سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلی لیبی است و ما مراتب خرسندی خود را از این سفر که مشروعیت بخشیدن به کودتا در مصر را در بر دارد اعلام می کنیم.

در این بیانیه آمده است: این دیدار با اصول انقلاب هفده فوریه لیبی که هزاران نفر در راه آن جان باخته اند مغایرت دارد.