به گزارش پارس به نقل از مهر، اسماعیل هنیه از رهبران برجسته حماس تاکید کرد نوار غزه در معرض محاصره ظالمانه و اقدامات تحریک آمیز بی سابقه قرار گرفته است.

وی افزود تلاشهایی برای کشاندن مقاومت و غزه به نبردهای حاشیه ای به دور از دشمن اسرائیلی در جریان است.

هنیه در نشستی که مجلس قانونگذاری فلسطین برای بررسی تجاوزات مستمر صهیونیستها به قدس و مسجدالاقصی برگزار کرد، اظهار داشت با وجود اقدامات ظالمانه ای که ملت فلسطین در معرض آن قرار دارند، ولی ما ملت خود را به سمت قدس و مقاومت با اشغالگران رهبری می کنیم.

وی افزود دولت فلسطین، ملت را برای دشمنی با مصر و یا دشمنی با هر کشور دیگر با وجود فشارها و شرایطی که ملت فلسطین قبلا با آن روبرو نبود، هدایت نخواهد کرد.

وی از مواضع برخی کشورها در قبال مسئله فلسطین ابراز تاسف کرد و گفت با وجود شرایطی که با آن روبرو هستیم، از اطمینان بالایی برخوردار هستیم، زیرا ملتی که مقاومت را از یکصد سال پیش آغاز کرد، قادر است تمام نقشه های دشمن را هم خنثی کند.

هنیه تصریح کرد قدس در راس اولویتهاست و هر گونه شرایطی که غزه در آن به سر برد، سبب فراموشی قدس و الاقصی نخواهد شد.

نخست وزیر منتخب فلسطین تاکید کرد تلاشهای دشمن برای اشغال مسجدالاقصی و تغییر بافت آن با شکست روبرو خواهد شد.

وی بار دیگر مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و اشغالگران قدس را رد و تاکید کرد این مذاکرات به خاطر آزادی سرزمین فلسطین نیست، بلکه به خاطر اهداف شخصی به دور از مسائل ملی دنبال می شود.

وی خواستار فعالیت متفاوت و راهبرد جدید برای مقابله با حوادث کنونی شد و تاکید کرد غزه هرگز شکست نخواهد خورد و ملت آن نیز هرگز سر فرود نخواهند آورد