به گزارش پارس به نقل از فارس، « ژان مارک آیرو» نخست وزیر فرانسه دوشنبه شب بار دیگر دولت سوریه را به استفاده از تسلیحات شیمیایی متهم کرد و گفت نمی توان این اقدام را بی پاسخ گذاشت.

آژانس های اطلاعاتی فرانسه در گزارشی با موضوع حمله به « غوطه»   که همزمان با صحبت های آیرو منتشر کردند، انگشت اتهام را به سوی « بشار اسد» گرفته اند. این گزارش مشابه گزارش هایی که آمریکا و انگلیس منتشر کرده اند، عملا هیچ سند و مدرکی که نشان دهد دولت در این حمله نقش داشته، ارائه نکرده است.

آیرو با بیان اینکه پارلمان روز چهارشنبه در مورد اقدام نظامی علیه سوریه بحث می کند، گفت در این جلسه رأی گیری انجام نمی شود و این « فرانسوا اولاند» رئیس جمهور است  که در این مورد تصمیم گیری می کند.

وی  همچنین گفت  هدف از حمله احتمالی به سوریه « سرنگونی رژیم» نیست و فرانسه به قوانین بین الملل و یافتن راهکاری دیپلماتیک برای بحران سوریه پایبند است. به گفته آیرو، فرانسه به تنهایی به سوریه حمله نمی کند و به دنبال ایجاد ائتلافی بین المللی برای انجام این حمله است.

با کنار رفتن انگلیس از اقدام نظامی علیه سوریه، اکنون فرانسه اصلی ترین متحد آمریکا در حمله به سوریه به شمار می آید. « بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با روزنامه فرانسوی « فیگارو» نسبت به تبعات منفی مشارکت فرانسه در اقدام نظامی علیه سوریه هشدار داده و گفته است این اقدام، پاریس را در جمع دشمنان مردم سوریه قرار می دهد.