به گزارش پارس به نقل از فارس، اوایل خرداد ماه سال جاری هشت تن از اتباع اسلواک که به عنوان توریست ورزشی به ایران سفر کرده بودند، به دلیل نقض قوانین جمهوری اسلامی ایران بازداشت و موضوع به سفارت اسلواک در تهران اعلام د.

در پی بازداشت این افراد، دسترسی کنسولی برای سفارت اسلواک در تهران فراهم و مراحل تحقیقات در خصوص افراد مذکور انجام شد.

در پی تحقیقات انجام شده، آزادی ۶ تن از آنان در این مقطع توسط مقامات ذیربط بلامانع تشخیص داده شد و در نتیجه این افراد امروز (یکشنبه) دهم شهریور ماه آزاد و به سفارت اسلواکی تحویل داده شدند.

لازم به ذکر است تحقیقات در خصوص ۲ نفر با قیمانده همچنان ادامه دارد.

پیش از این سید عباس عراقچی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در گفت وگو با خبرنگار فارس، خبر بازداشت اتباع اسلواک در کشورمان را به دلیل رفتار نامتعارف و به همراه داشتن تجهیزات نامتعارف تأیید کرد و گفت: این افراد با ویزای توریستی به منظور انجام پرواز تفریحی با گلایدر به ایران آمده بودند که به دلیل نقض قوانین جمهوری اسلامی ایران توسط نهادهای مربوطه دستگیر شدند.

وی با ذکر این نکته که تحقیقات قضایی در خصوص آنها که قبل از انتخابات ریاست جمهوری دستگیر شده اند ادامه دارد، عنوان کرد: پرونده آنها در حال تکمیل است و به زودی به مراجع قضایی ارسال می شود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: دولت اسلواکی در جریان بازداشت این افراد است و سفیر این کشور در تهران در جریان وضعیت آنها و صحت و سلامتشان قرار دارد و دسترسی کنسولی به آنها برای سفارتخانه اسلواکی در تهران فراهم شده است