به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سازمان های اطلاعاتی فرانسه گزارش محرمانه ای مبنی بر شواهد و مستندات جمع آوری شده از حمله شیمیایی اخیر حومه دمشق را به مقامات عالی رتبه این کشور تحویل دادند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه؛ سازمان های اطلاعاتی فرانسه گزارش محرمانه ای مبنی بر شواهد و مستندات جمع آوری شده توسط سرویس های جاسوسی فرانسه از حمله شیمیایی در تاریخ ۲۱ آگوست (۳۰ مرداد) در منطقه غوطه شرقی در حومه دمشق را به مقامات عالی رتبه این کشور از جمله فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه تحویل دادند.

این گزارش ۴ صفحه ای که توسط اداره کل امنیت خارجی و اداره اطلاعات نظامی فرانسه آماده شده پس از بررسی و حذف موارد محرمانه منتشر خواهد شد.

بخشی از این گزارش اطلاعاتی درباره ذخایر سلاح های شیمیایی سوریه ارائه کرده است و مدعی شده دولت سوریه دارای یکی از مهم ترین ذخایر شیمیایی عملیاتی جهان است. این گزارش همچنین مدعی شده دولت سوریه پس از حمله به منطقه غوطه شرقی تلاش کرده آثار مواد شیمیایی را حذف کند.

پیش از این نیز دولت آمریکا با انتشار بخشی از گزارش محرمانه خود ادعا کرد ارتش سوریه مسئول حمله شیمیایی به حومه دمشق در تاریخ ۲۱ آگوست است. به نظر می رسد واشنگتن و پاریس به طور هماهنگ تلاش دارند فشار رسانه ای بر دولت سوریه را حفظ کنند. یکی از اهداف این گزارش ها تغییر افکار عمومی مردم غرب در جهت حمایت از دخالت نظامی در سوریه محسوب می شود.