به گزارش پارس به نقل از ایسنا، سیدعباس عراقچی سخنگوی سابق وزارت امورخارجه امروز (یکشنبه) در مراسم تودیع و معارفه سخنگویان سابق و جدید این وزارتخانه طی سخنانی ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) خاطرنشان کرد: این مراسم تودیع و معارفه آقای مهمان پرست و خانم افخم است زیرا آْقای مهمان پرست در سه سال گذشته ریاست مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای و سخنگویی وزارت خارجه را عهده دار بود و من فقط در دوره انتقالی ۴ماهه انجام وظیفه کردم که وقفه ای در سخنگویی پیش نیاید و برایم توفیق بود.

وی با بیان اینکه خدا را شاکر هستم که چنین تجربه ای را داشتم، خاطرنشان کرد: من تجربه چندانی در حوزه رسانه نداشتم و این تجربه اخیر برای من گرانقدر بود و ارتباط با اصحاب رسانه، دید جدیدی را از اهمیت کار رسانه و دیپلماسی رسانه ای در کار سیاست خارجی برایم ایجاد کرد.

عراقچی با بیان اینکه کار دیپلمات بدون کار خبرنگار کامل نیست و این دو مکمل همدیگر هستند، به شهادت دیپلمات های ایرانی در مزار شریف و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: این واقعه نشانگر همکاری دیپلمات و خبرنگاران سیاست خارجی و رسانه است.

سخنگوی سابق وزارت خارجه دیپلماسی رسانه ای در کنار دیپلماسی عمومی را مفهوم جدیدی خواند و افزود: رسانه می تواند نقش بسیار بزرگی را در سیاست خارجی ایفا کند.

عراقچی از زحمات و تلاش های مهمان پرست و از اینکه توانست این تجربه را در این حوزه داشته باشد، قدردانی کرد و افزود: آقای مهمان پرست در دوران ریاست بر مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای و همچنین سخنگویی دستگاه دیپلماسی به خوبی انجام وظیفه کرد و ارتباط خوبی با رسانه ها داشت و برای ایشان آرزوی موفقیت کرد.

وی با اشاره به انتصاب مرضیه افخم به عنوان سخنگوی دستگاه دیپلماسی این انتصاب را نقطه عطفی در وزارت امور خارجه و سخنگویی برشمرد و با اشاره به سابقه بیست و چند ساله افخم در تجربه کار با رسانه ها اظهار داشت: من از نزدیک شاهد فعالیت های خانم افخم بودم و می توانم شهادت بدهم که اگر خانم نبود باز هم بهترین گزینه برای سخنگویی وزارت خارجه بود.

سخنگوی سابق دستگاه دیپلماسی با اشاره به تماس های رسانه ها با وی در مدت تصدی اش در این سمت گفت: از همه رسانه ها که در این مدت مزاحم شان بودم و همچنین مزاحمم بودند تشکر می کنم، من از خبرنگارانی که پیگیر و سمج بودند لذت می بردم و برای همه آرزوی موفقیت می کنم.

وی همچنین از زحمات آقایان رامندی و نکونام مدیران کل دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه قدردانی کرد و افزود: سخنگویی همچون تیم فوتبال است که کسی که گل می زند مورد تشویق قرار می گیرد ولی کار آنهایی که در پشت صحنه هستند نیز تاثیرگذار می باشد.

عراقچی به کار فشرده اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه اشاره کرد و افزود: مدیون همه کسانی هستیم که در این مدت زحمت کشیدند و برای خانم افخم آرزوی موفقیت می کنم.

وی در پایان به افخم نصیحت کرد که تولد هیچ نوزادی را تبریک نگوید.