به گزارش پارس ، ایسنابه نقل از سایت شبکه خبری فلسطین الیوم، منابع اسرائیلی اعلام کردند که حمله نظامی به سوریه بسیار نزدیک است و فرصتی برای تردید در اینکه آیا آمریکا ظرف ۴۸ ساعت آینده به دمشق حمله خواهد کرد یا خیر وجود ندارد.

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اظهارات جمعه شب جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در حقیقت چراغ سبزی برای آغاز حمله نظامی به سوریه بود اما این حمله بسیار محدود است و در آن حدود ۱۰۰ موشک تام هاوک به سمت ۵۰ هدف در سوریه شلیک خواهد شد.

جمعی از تحلیلگران نظامی و سیاسی صهیونیستی در این خصوص اعلام کردند که احتمال دارد بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در واکنش به حمله احتمالی به کشورش تل آویو را بمباران کند که این مساله به نفع اسد نیست.

در همین راستا، ارتش رژیم صهیونیستی نیز آمادگی های نظامی خود را در مناطق مرزی با خط آبی در جنوب لبنان و به ویژه منطقه الجلیل و ارتفاعات اشغالی جولان افزایش داده است به نحوی که گفته می شود ظرف چند ساعت گذشته ارتش اسرائیل تجهیزات اضافی را به این مناطق منتقل کرده است.

علاوه بر این بنی گانتس، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی نیز در دیدار با جمعی از نظامیان این رژیم در منطقه اشغالی جولان از افسران این رژیم خواست در آمادگی کامل باشند.

وی گفت: امیدوارم اوضاع آرام باشد اما ما باید در حالت آماده باش کامل باشیم.

گانتس علاوه بر این در این دیدار که به همراه یئیر لاپید، فرمانده منطقه شمالی اراضی اشغالی صورت گرفت از سامانه گنبد آهنین دیدن کرد.