به گزارش پارس ، حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی در گفت وگو با ایسنا منطقه خراسان، با بیان اینکه" آنچه آمریکا درباره حمله به سوریه مطرح کرده، جنگ روانی بیش نیست" ، افزود: در صورت حمله آمریکا به سوریه مردم مسلمان و امت ها ساکت نخواهند نشست.

وی با اشاره به اینکه" با درسی که آمریکایی ها از عراق و افغانستان گرفتند اگر بخواهند وارد جنگ سوم شوند، کار احمقانه ای انجام داده اند" ، اظهار کرد: در صورت انجام این کار نه تنها مسلمانان و امت ها وارد خواهند شد بلکه خود ارتش سوریه به تنهایی قادر است امنیت رژیم اسرائیل را دچار مخاطره جدی کند.

شیرازی با بیان اینکه" چون آمریکایی ها می دانند آینده ای ندارند و در بدترین شرایط ممکن به سر می برند به دست و پا زدن افتاده اند" ، گفت: دفاع از حق برای همه مسلمانان جهان اعم از ایرانی و غیر ایرانی واجب است.

وی با اشاره به سخن امام راحل مبنی بر اینکه هرکجا آمریکا و اسرائیل علیه یک ملت و کشوری حرکت کردند آن حرکت یک اقدام ظالمانه است، تصریح کرد: چرا با اینکه آمریکایی ها مدعی دموکراسی هستند، مردم مصر را می کشند و اجازه نمی دهند مردم بحرین برای خودشان تصمیم بگیرند؟

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، تهدیدات آمریکا و اقدامات این کشور در همین راستا را ظالمانه دانست و اظهار کرد: وظیفه همه مسلمانان است که تمام قدرت سیاسی خود را به میدان بیاورند و مانع این حرکات شوند.

وی در پایان با بیان اینکه" سازمان ملل و شورای امنیت هیچ استقلالی از خود ندارند و اسرائیل و آمریکا هم تابع هیچ قانونی نیستند" ، افزود: آمریکایی ها چون دیدند در میدان عمل نمی توانند خواست خود را اجرایی کنند، از قدرت سازمان ملل استفاده کردند تا سوریه عقب نشینی کند.