به گزارش پارس به نقل از فارس، گزارشی که « جان دی» رئیس کمیته مشترک اطلاعاتی انگلیس امروز منتشر کرد، بار دیگر دولت سوریه را به دست داشتن در حمله شیمیایی هفته گذشته به « غوطه» شرقی متهم کرد.

در این گزارش بدون انتشار حتی یک مورد سند و مدرک ادعا شده است که « به احتمال فراوان» « بشار اسد» عامل حمله شیمیایی چهارشنبه گذشته در حومه دمشق است.

این گزارش مدعی شده است که « اطلاعاتی وجود دارد که رژیم سوریه را مستحق مجازات می کند» .

دستگاه اطلاعاتی انگلیس در گزارش خود بدون اشاره به مدرکی مشخص در مورد دست داشتن دولت سوریه در این حمله تنها به این موضوع اکتفا کرده است که « هیچ یک از گروه های مخالف دولت توان انجام چنین حمله ای را نداشته اند» .

در بخشی از این گزارش ادعا شده است که کمیته مشترک اطلاعاتی اطمینان بالایی نسبت به صحت ارزیابی های خود دارد، « مگر در مورد اینکه رژیم چه انگیزه ای برای انجام چنین حمله ای در این ابعاد، آن هم در این زمان داشته است» .

در چند روز گذشته هم بسیاری از رسانه ها از جمله روزنامه « دیلی تلگراف» و « ایندیپندنت» هم با انتشار گزارش هایی ضمن مخالفت با اقدام نظامی علیه سوریه، این سوال را مطرح کرده اند که چرا دولت سوریه باید در موقعیتی که دست برتر را در درگیری ها داشته و ضمنا بازرسان آژانس هم در این کشور بوده اند، دست به چنین حمله ای بزند. تنها گروهی که از چنین حمله ای نفع می برد، قطعا مخالفان هستند.