به گزارش پارس ، به نقل ازفارس، اظهار نظر ناصر هادیان درباره اعطای امتیاز یکجانبه در موضوع هسته ای که در یادداشتی در روزنامه اصلاح طلب بهار و با عنوان « ابتکار یکجانبه در موضوع هسته ای» مطرح شد واکنش های بسیاری را از سوی کارشناسان و نمایندگان مجلس در برداشت.

اما نکته مهمی که برای شناخت پیشینه تفکر هادیان به عنوان تحلیلگر مسائل بین امللی باید مورد توجه قرار گیرد رابطه وی با بنیادهای غربی نظیر" سیرا" (cira) است.

بنابر این گزارش یحیی کیان تاجبخش، یکی از نظریه پردازان براندازی نرم و از مجرمان حوادث فتنه ۸۸ در حاشیه اولین جلسه دادگاه خود در ۱۱ مرداد ۱۳۸۸ به بیان جزئیاتی از شیوه ارتباط عناصر داخلی این جریان با بنیادهای برانداز غربی مانند بنیاد سوروس و… می پردازد.

تاجبخش در اظهارات خود رسما از برقراری ارتباط توسط افرادی همچون ناصر هادیان، سعید حجاریان، عطریانفر و فاطمه حقیقت جو، مصطفی تاج زاده و هادی سمتی با بنیاد های انقلاب رنگی پرده بر می دارد.

در ادامه این گزارش متن کامل این نشست را که تاجبخش به نقش هادیان در ارتباط گیری با غرب اشاره می کند می خوانید:

یحیی کیان تاجبخش از نظریه پردازان براندازی نرم و از متهمان اغتشاشات اخیر در حاشیه نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۳۰ تن از طراحان و هدایت کنندگان آشوب های بعد از انتخابات در یک نشست خبری اظهار داشت: حوادثی که پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم رخ داد، تصادفی نبود و نتیجه برنامه ریزی نسبتا درازمدت بود.

وی افزود: عوامل اصلی اغتشاشات اخیر مجموعه دستگاه های پنهان و نیمه پنهان و حتی مخفی و سرویس های اطلاعاتی آمریکا و برخی کشورهای غربی بودند و انتخابات یک بهانه و فرصتی برای برای اجرای یک نوع برنامه از پیش تعیین شده برای اجرای انقلاب های انتخاباتی بود که با استفاده از تاکتیک های مختلف همچون ایجاد شبهه در خصوص صیانت از آرا و زیر سئوال بردن نظام انتخاباتی و نهادهای برگزار کننده انتخابات، پیگیری شد. " ریشه این شورش ها و عملیات ها به گذشته دور برمی گردد که نهادهایی در آمریکا از ۴۰ سال قبل برای پیشبرد برنامه های براندازانه در قالب ترویج دموکراسی یا تغییر رژیم ها تاسیس شدند و منشاء تفکر و ایدئولوژی آنها چندین اتاق فکر در آمریکا مانند موسسه رند، میراث آمریکایی و پروژه قرن جدید آمریکاست که تلاش می کنند ایدئولوژی آمریکایی را به عنوان ایدئولوژی برتر مطرح کنند" .

کیان تاجبخش گفت: از سال ۱۹۸۳ یعنی چهار سال بعد از انقلاب اسلامی در ایران نهادهای آشکاری همچون صندوق حمایت از دموکراسی که در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان تاسیس شد، برای پیشبرد برنامه های براندازی در قالب پیگیری دموکراسی و حقوق بشر به وجود آمد و در کنار این نهادها نیز، نهادهایی نیمه پنهان و حتی پنهان فعال شدند و تقریبا از ۱۰ سال قبل افراد و احزابی در داخل ایران با فعالان سیاسی داخل آمریکا به مذاکرات پنهان پرداختند.

این متهم اغتشاشات اخیر افزود: کسانی که از طرف غربی ها برای گفتگو به غرب دعوت می شدند، از سوی بنیادهایی مانند سوروس و راپیفلر حمایت مالی شدند و هر چند وقت یک بار در سوئد و سوئیس دور هم جمع می شدند و در قالب پروژه ردیف ۲ با هم گفتگو داشتند.

وی ادامه داد: از آنجا که ارتباط رسمی دیپلماتیک بین ایران و آمریکا برقرار نیست و بالتبع امکان مذاکره بین دو کشور وجود ندارد، نهادهای آشکار و پنهان و حتی نیمه پنهان آمریکایی اتصالات بین احزاب اصلاح طلب و گروه های همسو در آمریکا را با هماهنگی سرویس های اطلاعاتی و کاخ سفید بر عهده داشتند" عوامل مستقیم فعال در پروژه ردیف ۲ آقایان ناصر هادیان و هادی سمتی از اساتید دانشگاه بودند که به سوئد و سوئیس می رفتند و جریانات دیگر یعنی احزاب سیاسی اصلاح طلب مانند حزب مشارکت نیز از طریق این افراد با نهادهای آمریکایی ارتباط برقرار می کردند و اشخاصی چون مصطفی تاج زاده و سعید حجاریان از طریق عوامل پروژه مذکور در قالب پروژه های تحقیقاتی و عملیاتی با بنیاد سوروس و دیگر موسسات فعال در عرصه انقلاب های رنگین ارتباط برقرار می کردند" .

به گفته کیان تاجبخش بازگشت به ۲۰ سال پیش نشان می دهد که محمد عطریانفر از سران حزب کارگزاران در سال ۷۵ به دعوت بنیاد سوروس در راس یک هیئت رسانه ای به آمریکا سفر کرد و در آنجا با شخص آقای سوروس ملاقات کرد و روند تعامل اصلاح طلبان با موسسات آمریکایی از همانجا آغاز شد. وی افزود: خانم فاطمه حقیقت جو از سوی آقای سوروس بورسیه تحصیلی برای یک سال تحصیل در یکی از دانشگاه های آمریکا گرفت و بیشتر دعوت ها به واشنگتن از افراد مختلف در حوزه های گوناگون از طرف خانم هاله اسفندیاری در موسسه وود روویلسون صورت می گرفت و بیشتر برنامه ایران از طرف موسسه روویلسون و سوروس و کارنگی و پیفلر بود که در این میان موسسه ویلسون ابتدا خود را غیر دولتی و مستقل جلوه می داد اما واقعیت این بود که این موسسه محصول کنگره آمریکا بود.

کیان تاجبخش اضافه کرد: ارتباط ویلسون و سوروس نزدیک است و آقای سمتی ۳ سال بورسیه ویلسون بود و آقای هادیان هم ۲ سال بورسیه گری سیک در دانشگاه نیویورک بود و این برنامه از مدت ها قبل شکل گرفته بود.

متهم اغتشاشات اخیر در بخش دیگری از این نشست خبری در خصوص انقلاب های رنگین اظهار داشت: انقلاب رنگی موضوعی است به تازگی در ادبیات سیاسی جای گرفته که در واقع دعوایی بین جناح های سیاسی است که در راس قدرت قرار دارند که گرجستان به نمادی از این نوع انقلاب ها تبدیل شده اما شرایط جمهوری اسلامی با کشورهای دیگر در این زمینه کاملا متفاوت است.

وی افزود: دلیل عدم موفقیت انقلاب رنگی در ایران محبوبیت انقلاب اسلامی و علاقمندی طیف گسترده مردم به جمهوری اسلامی و ولایت فقیه و حفظ استقلال جمهوری اسلامی در طول ۳۰ سال گذشته بوده است و اگر ایرانی ها قدردان ثبات امنیت در کشور خود نباشند، به آرمان های انقلاب ۵۷، آرمان های بنیانگذار نظام و تلاش هایی که مردم برای ایجاد امنیت در کشور خود انجام داده اند و به خون شهدا ظلم کرده اند.

کیان تاجبخش با بیان اینکه شرایط اجتماعی و سیاسی ایران به گونه ای است که مردم همواره در صحنه هستند، ادامه داد: تفاوت جمهوری اسلامی با دیگر کشورها تعارض عمیق میان فلسفه سیاسی مرد م سالاری دینی و لیبرال دموکراسی غربی است ولی اصلاح طلبان سیاسی از ۱۵ سال قبل در این زمینه دچار تناقض شدید شده اند. " جمهوری اسلامی بر مبنای یک حرکت دینی و ملی و تاریخی و سنتی پایه گذاری شده و یکی از مشکلات این است که در دعوت گسترده از سران جریان سیاسی اصلاح طلب، شعارها و محورهای جریان اصلاح طلبی سیاسی مانند جامعه مدنی و دموکراسی و حقوق بشر که در تعارض با افکار امام بود، باعث سردرگمی اصلاح طلبان و سردرگمی و فریب افراد شد" .

کیان تاجبخش یادآور شد: آقای احمدی نژاد در آخرین فراز نامه خود به جورج بوش نوشته بود که بین لیبرال دموکراسی غربی تعارض و تناقض با محورها و ارکان نظام جمهوی اسلامی وجود دارد و جمهوری اسلامی که بر جوهره ولایت فقیه استوار است، با نظام غربی تفاوت دارد و پایبندی اکثریت قاطع مردم ایران به فلسفه سیاسی جمهوری اسلامی باعث می شود انقلاب رنگی در ایران با اقبال مواجه نشود و شکست بخورد.

این متهم اغتشاشات اخیر گفت: سازمان های آشکار دولتی آمریکایی مانند NED در کشورهایی فعال هستند که آمریکا در آنجا حضور رسمی دارد و می تواند دفتر ترویج دموکراسی را بازگشایی کند اما در ایران که آمریکا پایگاه رسمی ندارد، باید از نهادهای پوششی استفاده کند و ورود بنیاد سوروس در پروژه ایران از این جهت بود.

وی افزود: بنیاد سوروس برای اینکه بتواند در حوزه ایران فعالیت کند نیاز به مجوز دولتی آمریکا داشت که البته آمریکایی ها به دلیل تحریم ایران به راحتی مجوز نمی دهند اما باوجود اختلاف نظر میان شخص سوروس و بوش به سادگی این مجوز به بنیاد سوروس اعطا شد و حتی در این زمینه با کاخ سفید، وزارت خارجه و پنتاگون و سیا هماهنگی شده بود.

کیان تاجبخش ادامه داد: ورود سورس و جریانات مشابه به ایران عملا از دو بستر احزاب اصلاح طلب و NGOهای همسو با تفکر و ارزش های غربی صورت گرفته و در یک مورد سهراب رزاقی از دوستان آقای حجاریان از سوروس بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برای یک عملیاتی کردن یک برنامه ۵ ساله دریافت کرده که این رقم از طریق یکی از موسسات پوششی هلندی پرداخت شده بود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه عوامل اصلی اغتشاشات اخیر مستقیم یا غیرمستقیم با مجموعه شبکه ها و نهادهای غربی مرتبط بودند، از هر گونه رابطه و همکاری با این مجموعه ها اظهار پشیمانی و از رهبر معظم انقلاب و مردم تقاضای عفو کرد و افتادن در دام نهادهای آمریکایی را ناشی از عدم درک اصلاح طلبان از اختلاف میان دموکراسی لیبرال غربی و مردم سالاری دینی دانست.