به گزارش پارس به نقل از مشرق، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی درباره سوریه اظهار کرد: اشرار و تروریست ها عامل جنایات اخیر بودند، چراکه انبارهای شیمیایی ذخیره شده در مخازن آنها پیدا شده است. متأسفانه این توطئه گران در ماجرای کنفرانس ژنو ۲ با بن بست روبرو شدند و از این رو دست به جنایات زیادی می زنند.

وی جنایات شیمیایی اخیر علیه مردم بی گناه سوریه را بلوف های غیرانسانی و غیرمنطقی عنوان کرد و ادامه داد: هدف اشرار، گرفتن امتیاز در قضیه کنفرانس ژنو ۲ است. آنها می خواهند دست به جنایات خطرناک تری بزنند و در شورای امنیت بر سوریه فشار تحمیل کنند و مجوزهایی بگیرند اما موضع چین، روسیه و ایران کاملا شفاف و روشن است و قطعا این سه کشور دست به افشاگری این جنایات ضدانسانی خواهند زد و نمی گذارند نظام سلطه بیش از این دست به چنین حرکاتی بزند.

سعیدی با توجه به اوضاع ناآرام مصر افزود: نظام سلطه با ایجاد ناامنی و درگیری در کشورهایی مثل سوریه، مصر و ترکیه درصدد ایجاد بحران های داخلی است تا بتواند در راستای جریانات سازش گام های موثری بردارد و متأسفانه برخی از سران ارتجاع عرب با همه وجود وارد این عرصه شده اند تا به نیابت از نظام سلطه بزرگترین خیانت را به جهان اسلام و جهان عرب مرتکب شوند.

وی با اشاره به اینکه نان و آب سازمان ملل شورای امنیت دست سران سلطه، سران کفر و استکبار است، خاطرنشان کرد: آمریکا و اروپا بیشترین نفوذ را در سازمان ملل شورای امنیت دارند و همواره نفوذ خود را به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهدافشان استفاده می کنند؛ حتی زمانی که روسیه و چین در برابر آنها ایستادگی می کنند از شیوه های دیگری از جمله سلاح های غیرمتعارف استفاده می کنند و علیه طرف مقابل جنگ روانی راه می اندازند.

سعیدی با بیان اینکه" جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم ایستادگی مقابل نظام سلطه قرار دارد" ، اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقاومت ایران همواره برای نظام سلطه در عرصه های منطقه ای و بین المللی بسیار گران تمام شده است؛ چراکه ایران از برگ برنده و امتیازاتی از جمله میدان مانور، شیوه های چانه زنی در معاملات بین المللی برخوردار است و این امتیازات برای آنها بسیار سنگین تمام شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروزه همه جهانیان به خوبی می فهمند که تنها نظامی که از آرمانهای فلسطین و مردم مظلوم غزه حمایت می کند ایران است.

وی یادآور شد: متأسفانه امروزه حماس در شرایط خوبی به سر نمی برد، یعنی اعراب و آنهایی که مدافع بودند، گرفتار شدند و آنهایی که مدافع نبودند همچنان در جهت تضعیف حقوق فلسطینی ها می تازند و باز تأکید می کنم تنها نظامی که با همه وجود از مردم فلسطین حمایت می کند، جمهوری اسلامی ایران است.

سعیدی با بیان اینکه" استفاده از سلاح غیرمتعارف، دستور سران سلطه بوده است" ، افزود: این مسأله جدیدی نیست و نظام سلطه در گذشته نیز صدام را وادار به حرکات غیرانسانی و حملات شیمیایی علیه ایران کرده بود که نمونه بارز آن حملات شیمیایی در فاو، جزایر مجنون و حلبچه بود و قطعا دست اروپا و آمریکا در این جنایات ضدانسانی دخیل است. فرمول ساخت این سلاح های پیشرفته شیمیایی در دست کشورهایی است که پشتیبان و حامی تروریست ها هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه رفتار ارتش مصر در طول نیم قرن اخیر را محافظه کارانه توصیف کرد و گفت: اینکه ارتش مصر از لاک محافظه کاری خود پس از نیم قرن خارج شده و حالت تهاجمی به خود گرفته است که منجر به قتل عام بی سابقه انسان های بی گناه می شود جای تعجب دارد.

وی اضافه کرد: نکته دیگری که باعث تعجب خیلی ها شده، خروج اخوان المسلمین از موضع میانه روی و محافظه کاری است. اخوانی ها در ۸۵ سال تأسیس گروهشان، خیلی وارد عرصه های تند و تیز نمی شدند و به نظر می رسد خطرهایی از ناحیه نظام سلطه و جریانات داخلی مصر متوجه شده اند که آنها را متمایل به تندروی کرده است. اخوانی ها نگرانند مسأله الجزایر برای آنها تکرار شود. واقعاً آینده مصر قابل پیش بینی نیست و اگر هر دو طرف درگیری بر عزم و مقاومتشان پافشاری کنند قطعاً باید منتظر حوادث تلخ تری بود.

سعیدی نوع رفتار دیپلماسی عربستان در جریانات منطقه را تعجب برانگیز عنوان کرد و گفت: عربستان همواره در جریان دیپلماسی به عنوان واسطه در مسائل دخالت می کرد اما در دو سال اخیر از لاک محافظه کاری و واسطه گری خارج شده و دست به اقداماتی زده است؛ از لشکرکشی به بحرین گرفته تا حمایت علنی از اشرار و تروریست ها در سوریه یا حمایت از جریان افراطی در لبنان و همچنین ماجرای مقابله با اخوان المسلمین و دفاع از ارتش مصر. واقعا این حوادث اخیر تعجب برانیگز است و واقعاً مشخص نیست در آینده چه رویدادهایی می خواهد شکل گیرد. به نظرم آینده آبستن حوادث تندتر و سخت تری است.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان اظهار کرد: یا واقعاً آمریکایی ها و اروپایی ها در خاورمیانه به شدت حیاتشان را در معرض خطر می بینند و به این شدت کشورهای اقماری را وادار به عکس العمل کرده اند یا اینکه این سران مرتجع حیات خودشان را در معرض خطر جدی می بینند که اینچنین به آب و آتش می زنند.