به گزارش پارس به نقل از ایسنا، گفت: پس از انتخابات ریاست جمهوری، شرایط و رویکرد مثبتی در بسیاری از کشورها نسبت به ایران ایجاد شد که یکی از این تحولات، حذف هشدار وزارت خارجه ی انگلیس درباره ی ممنوعیت سفر اتباع اش به ایران، از سایت این وزارت خانه بود.

 

 

وی افزود: در چند سال گذشته این هشدار مانع سفر بسیاری از گردشگران انگلیسی به ایران و همچنین فعالیت آژانس های گردشگری این کشور در ایران شده بود؛ اما حالا با تغییر این رویکرد، آژانس های گردشگری انگلیسی بسیار خوشحالند و پس از حذف این هشدار، تماس هایی را با آژانس های ایرانی برای آغاز همکاری های دوباره برقرار کرده اند.

 

 

 

پورفرج با بیان این که این تغییر رویکرد را در بسیاری از کشورها که روابط گردشگری شان با ایران در چند سال گذشته محدود شده بود، شاهد است، اظهار کرد: علاقه مندی برای سفر به کشور ما افزایش یافته است؛ بنابراین باید از این فرصت و همچنین تغییر رویکرد ها استفاده کرد و نباید کاری کرد که فرصت سوزی اتفاق افتد.

 

 

 

او یادآور شد: این تغییر رویکردها در کنار تحولات منطقه، بهترین زمان برای جذب گردشگران خارجی به ایران و اعتمادسازی در بازارهای هدف است که با توجه به تدبیر و درایت آقای نجفی (رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری) ، حتما می توان از این فرصت به نفع گردشگری ایران استفاده کرد.

 

 

 

به گزارش ایسنا، در حال حاضر در بخش « توصیه های سفر» سایت رسمی وزارت خارجه ی انگلیس، هیچ اخطار رسمی برای ممنوعیت سفر به ایران، به چشم نمی خورد. این وزارت خانه، تنها از گردشگران کشورش خواسته است از سفر به مناطق مرزی ایران و افغانستان، ایران و پاکستان و همچنین ایران و عراق، خودداری کنند.

 

 

 

وزارت خارجه انگلیس برای مشخص شدن این منظور، نقشه ای را از ایران با تعیین نقاط امن، در این سایت قرار داده است.

 

 

 

« توصیه های سفر» یکی از بخش هایی است که معمولا در سایت وزارت خارجه ی بسیاری از کشورها به منظور راهنمایی اتباع آن کشور برای سفر به مقاصد مختلف دنیا، مشاهده می شود.