به گزارش پارس به نقل از فارس، عدنان منصور، وزیر خارجه لبنان سه شنبه شب در تماس تلفنی با ولید المعلم، همتای سوری خود به بررسی اوضاع سوریه و تهدیدهای اخیر علیه این کشور پرداخت.

منصور در این گفت وگو تاکید کرد: در صورتی که سوریه مورد تهاجم خارجی قرار گیرد  پیامدهای منفی بر منطقه به جا خواهد گذاشت و به نفع صلح و ثبات و امنیت منطقه نخواهد بود.

وزیر خارجه لبنان تاکید کرد: در صورتی که اسرائیل از جنگ علیه سوریه سوء استفاده کند و علیه حزب الله نیز وارد جنگ شود لبنان هرگز دست بسته نخواهد ایستاد.

منصور مقاومت و ارتش را دو عنصر پشتیبان لبنان توصیف کرد و گفت: این حق طبیعی لبنان است که از خاک خود دفاع کند.

وزیر خارجه لبنان تصریح کرد: مقاومت در هر زمانی آماده مقابله با هر حمله ای است زیرا مقاومت برای دفاع از لبنان و خاک این کشور در کنار ارتش روی کار آمده است.

منصور گفت: این امکان نیست که منطقه به دست کشوری واحد بیافتد زیرا موازنه های بین المللی و منافع راهبردی برای کشورهای جهان وجود دارد.

وی افزود: اگر واشنگتن دست به عملیات نظامی علیه سوریه بزند روسیه وارد جنگ مستقیم با آن نمی شود زیرا هر گونه رو در رویی بین این دو کشور بزرگ جهان را به جنگی بی حد و مرز وارد می کند به همین دلیل می گوییم که روسیه روش ها و امکانات مختلفی در اختیار  دارد که با آن می تواند هر گونه عملیات نظامی علیه سوریه را مهار کند.