به گزارش پ ارس به نقل از فارس، هیئتی بلندپایه به ریاست « یاکوف آمیدرور» مشاور امنیتی نخست وزیر اسرائیل، روز دوشنبه وارد واشنگتن شد. این سفر از چند هفته قبل برنامه ریزی شده بود، اما با توجه به تحولات اخیر سوریه و مطرح شدن گزینه نظامی علیه این کشور، اهمیت آن دوچندان شده است.

یک مقام ارشد اسرائیلی گفته است که تحولات سوریه اصلی ترین موضوع مورد بحث در این سفر خواهد بود. به نظر می رسد که دو طرف تلاش خواهند کرد مواضع خود را در قبال اقدام نظامی احتمالی علیه دولت سوریه هماهنگ کرده و برای استفاده از گزینه نظامی آماده شوند.

دولت آمریکا در چند روز اخیر دولت سوریه را به حمله شیمیایی به منطقه « غوطه» در اطراف دمشق حمله کرده و اعلام کرده است که ممکن است به اقدام نظامی علیه سوریه دست بزند. دمشق با رد این اتهام اعلام کرده است که مخالفان با هدف فشار بر دولت دست به چنین حمله ای زده اند.

در دیدارهای مقامات اسرائیلی و آمریکایی قرار است در مورد موضوع پرونده هسته ای ایران و مذاکرات قریب الوقوع تهران و گروه ۱+۵ نیز بحث شود. نقش ایران و حزب الله در تحولات سوریه هم دیگر موضوع مورد بحث طرفین خواهد بود.

علاوه بر « یاکوف آمیدرور» ، « عاموس گیلاد» رئیس دپارتمان امنیت دیپلماتیک وزارت جنگ، « ایتای بارون» رئیس دپارتمان برنامه ریزی نیروهای نظامی و چند مقام دیگر از جمله مقامات ارشد « شین بت» (اداره امنیت داخلی اسرائیل) نیز در قالب این هیئت به آمریکا سفر کرده اند. « سوزان رایس» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور به همراه مقاماتی از پنتاگون، وزارت خارجه و وزارت دفاع هم هیئت آمریکایی را تشکیل می دهند.