به گزارش پارس به نقل از فارس، « دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس امشب در مورد تحولات سوریه با « ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تلفنی گفت وگو کرد.

انگلیس به همراه آمریکا اصلی ترین حامیان فرامنطقه ای حمله به سوریه هستند. لندن و واشنگتن از روز چهارشنبه به بهانه حمله شیمیایی به « غوطه» شرقی بار دیگر موضوع اقدام نظامی علیه سوریه را مطرح کرده اند. گفته می شود که قرار است این حمله صورت محدود و هدفمند در ۱۰ روز آینده صورت گیرد.

این در حالی است که روسیه به شدت با چنین اقدامی مخالف است و آن را بر خلاف قوانین بین المللی و « اشتباهی تکراری» می داند که می تواند به وخیم تر شدن اوضاع بیانجامد. مسکو با رد اتهامات علیه دولت سوریه می گوید هیچ دلیلی وجود ندارد که دمشق دست به حمله شمیایی زده باشد، آن هم در زمانی که بازرسان سازمان ملل برای بررسی موارد حملات شیمیایی به سوریه سفر کرده اند.

چهارشنبه هفته گذشته منطقه « غوطه» شرقی در حومه دمشق هددف حمله شیمیایی قرار گرفت. دولت سوریه می گوید مخالفان این حمله را با هدف فشار آوردن به دولت و منحرف کردن تحقیقات در مورد حملات پیشین انجام داده اند. یک روز بعد از این حمله ارتش سوریه بعد از تصرف برخی پناهگاه های مخالفان، مقادیر زیادی مواد شیمیایی کشنده ساخت عربستان کشف کرد. امروز هم بازرسان آژانس برای بررسی این حمله به « غوطه» سفر کردند و قرار است به زودی گزارش خود در این مورد را منتشر کنند.