به گزارش پارس به نقل از فارس، مصر فردا در انتظار محاکمه « حسنی مبارک» رئیس جمهور مخلوع این کشور و تعدادی از رهبران گروه اخوان المسلمین به اتهام دست داشتن در قتل معترضان است.

یکی از مهمترین چهره های اخوان المسلمین که در چند روز گذشته بازداشت شده، « محمد بدیع» رهبر اخوان المسلمین مصر است که دادستانی مصر قرار بازداشت ۱۵ روزه وی به اتهام تحریک به خشونت و قتل معترضان را صادر کرده بود.

بدیع ۷۰ ساله و « خیرت شاطر» و « رشاد البیومی» دو معاون وی به دادگاه جنائی قاهره ارجاع داده شده اند تا به اتهام تحریک برای قتل ۸ معترض مسالمت آمیز در برابر دفتر ارشاد وابسته به اخوان در اواخر ژوئن گذشته، محاکمه شوند.

نهاد قضایی مصر بعد از ۳۰ ژوئن و برکناری مرسی بیش از ۳۰۰ حکم بازداشت برای رهبران اخوان المسلمین صادر کرده است.

« محمد مرسی» اولین رئیس جمهور منتخب مصر نیز بعد از برکناری، به دست داشتن در قتل معترضان در برابر کاخ ریاست جمهوری در روزهای پایانی سال گذشته متهم شده است.

از سوی دیگر در آکادمی پلیس، محاکمه حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر نیز ادامه پیدا می کند.

مبارک این بار بعد از آزادی از زندان و انتقال به حبس خانگی در سه پرونده دیگر محاکمه خواهد شد که یکی از اتهامات وی دست داشتن در قتل معترضان است.

حکم آزادی وی در این پرونده به دلیل گذراندن ۲۴ ماه در زندان صادر شده که به معنای تبرئه وی از اتهامات نیست.

پیشتر در ژوئن سال ۲۰۱۲ دادگاه مصر حکم حبس ابد مبارک را صادر کرده بود که دادگاه تجدید نظر این حکم را باطل اعلام کرد و دستور محاکمه دوباره وی را صادر کرد.