به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، حسن روحانی صبح امروز در حاشیه تجدید بیعت اعضای هیات دولت با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز هفته دولت در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه این هفته هیات دولت در روز یکشنبه، دولت کارگروهی مشخص می کند که ظرف ۱۵ روز تمام موانعی را که در راه رونق اقتصادی، اشتغال، راه اندازی بنگا ه های کوچک و بزرگ و تحرک اقتصادی در بخش صنعت، کشاورزی، خدمات وجود دارد شناسایی کند و راه کارهای مناسب برای رفع این موانع را ارائه دهد تا در جلسات بعدی هیات دولت مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین اظهار کرد: در هفته گذشته در دو جلسه هیات دولت همه اقدامات لازم برای تامین کالاهای اساسی تا پایان سال برای کشور انجام شده است و مردم در این زمینه می توانند کاملا آسوده خاطر باشند.

روحانی در ادامه خاطرنشان کرد: در اولین روزهای آغاز به کار دولت تدبیر و امید و اولین روز هفته دولت، این خدمتگزار که با رای مردم مسئولیت بزرگ ریاست جمهوری نظام را برعهده گرفته ام، از طرف خود و اعضای هیات دولت به روح بلند امام خمینی (ره) درود می فرستم و ادای احترام می کنم. خوشحال هستیم که اولین ساعات هفته دولت با زیارت مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی آغاز شده است. امام بزرگوار برای ما عزت، سربلندی، استقلال و آزادی را به ارمغان آورد.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه" این زیارت یک عمل تشریفاتی نیست" ، گفت: دولت در آغاز کارش در برابر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با همه آرمان های امام (ره) که در واقع آرمان های اصیل ملت ایران است بار دیگر تجدید میثاق می کند. آرمان امام خمینی (ره) ، اعتلای کشور، توسعه همه جانبه، مردم سالاری، تحقق ارزش های متعالی انسانی و ترویج فضایل اخلاقی در این سرزمین بوده است.

وی یادآور شد: امام (ره) سایه شوم تحقیر های داخلی و خارجی را که از استبداد و استعمار ناشی می شد برای همیشه از سر مردم ایران دور کرد. ما اعتدال را از امام (ره) آموخته ایم. ایشان حتی در برابر حرکت های تندروانه برخی از جریان ها و اشخاص همواره رفتار سازنده داشتند و ما تدبیر و امید را از امام (ره) آموخته ایم. او در دوران نهضت و استقرار نظام اسلامی و همچنین در روند اداره حکومت همواره آینده نگری و تدبیر را مدنظر داشت و سراسر رفتار، کلام و منش ایشان امید بود. امام (ره) به حقوق مردم توجه ویژه داشت و این دولت نیز با همه آن آرمان ها و خط و راه وفادار خواهد بود.

روحانی اضافه کرد: امروز در محضر امام (ره) دولت بار دیگر بر عهدی که با مردم بسته تاکید می کند و با وجود چالش ها و مشکلات، با اتکا به لطف پروردگار و عنایت معصومین (ع) و توجهات حضرت ولی عصر (عج) و حمایت قاطع مردم و همچنین حمایت رهبر معظم انقلاب امیدوار به حل مشکلات است. البته از امام (ره) بزرگوار و شهدا می خواهیم که برای دولت دعا کنند که ما بسیار به آن نیازمندیم.

رییس جمهور در ادامه گفت: لازم می دانم از اعضای خانواده امام خمینی (ره) بویژه حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی به خاطر حمایت هایشان از این دولت تشکر و قدردانی کنم.

ادامه دارد…