به گزارش پارس ، فارس به نقل از شبکه خبری « پرس تی وی» ، با گذشت ۲ هفته از بازگشایی مدارس در آلمان، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ آموزگار آلمانی در برلین در اعتراض به شرایط شغلی تظاهرات کردند.

در این تظاهرات افرادی که پس از سال ۲۰۰۴ آغاز به کار کرده اند به کمی خدمات درمانی و امنیت اجتماعی اعتراض کردند. « دورین زیبرنیک» رئیس اتحادیه آموزگاران در این مورد گفت: « آموزگاران و مربیان تظاهرات می کنند چرا که بر روی حقوق خود ایستاده اند. »

وی همچنین گفت که دولت تصمیم گرفته است که چطور به آموزگاران پرداخت شود و شرایط شغلی آنان چگونه باشد.

آموزگاران تصمیم گرفته اند تا پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی ماه آینده چندین تظاهرات دیگر برگزار کنند تا صدای خود را به گوش سیاستمداران برسانند.

یکی از معترضان نیز گفت: « این اقدام برای سوسیال دموکرات ها (که رقیب مرکل در انتخابات هستند) نیز خوب نخواهد بود چرا که آنها می گویند برای کارگران کاری خواهند کرد اما وقتی که به قدرت می رسند عملا هیچ کاری نمی کنند و این همان چیزی است که ما می خواهیم نشان دهیم. »

بنابر آخرین نظرسنجی هایی که تلویزیون آلمان انجام داده است احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی در انتخابات آتی ۴۲ درصد آرا را کسب خواهند کرد. احزاب دموکراتیک آزاد، سوسیال دموکرات، سبز و چپ به ترتیب ۵،۲۵،۱۲ و ۸ درصد آرا را به خود اختصاص خواهند داد.