به گزارش پارس ، به نقل از دفتر آیت الله صافی گلپایگانی، حجت الاسلام دکتر سید محمود علوی وزیر اطلاعات صبح امروز با حضور در محل سکونت حضرت آیت الله العظمی صافی در مشهد مقدس، با معظم له دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار آیت الله العظمی صافی با ابراز خرسندی از انتخاب ایشان و دیگر وزرا و شروع به کار دولت جدید، مطالب مهمی را پیرامون مسائل منطقه و جهان اسلام بیان کرد.

وی به وضعیت حساس جهان اسلام در شرایط کنونی به خصوص کشورهای مصر، سوریه و دیگر کشورهای همسایه اشاره کرد و دولت جدید را به تصمیمات مدبّرانه و توأم با حفظ عزّت و مصلحت نظام جمهوری اسلامی در عرصه جهانی فراخواند.

این مرجع تقلید برقراری ارتباط صحیح و همراه با حفظ منافع با کشورهای اسلامی و تأثیر گذار در معادلات جهانی را امتیازی برای کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که این اتفاق در دولت جدید روی دهد.

وی با اشاره به اینکه اسلام، دین رحمت و مهربانی است، از دولتمردان خواست تا مردم و جهانیان را بیش از گذشته به دین مبین اسلام خوش بین کرده و راه ترقی و رشد را در تمام عرصه های علمی هموار سازند.

آیت الله صافی به روحیه نشاط و امیدی که بعد از روی کار آمدن دولت جدید در جامعه به وجود آمده است اشاره کرد و اظهار داشت: قدر اعتماد مردم را بدانید و امّیدواریم که ان شاء الله این روحیه نشاط همواره باقی بماند.

وی به مشکلات و سختی هایی که پیش روی دولت جدید قرار دارد اشاره کرد و بیان داشت: مردم مشکلات شما را درک می کنند و امیدوارند که مشکلاتی که از سوء تدبیر دولت گذشته برجای مانده است و بداخلاقی هایی که در جامعه انتشار یافته و همچنین مشکلات معیشتی مردم، با تدبیر صحیح و درایت کامل رئیس جمهور و وزرای ایشان برطرف شده و موجبات امیدواری و خرسندی مردم شریف ایران را فراهم آورد.

وی در پایان گفت: البته لازم است که در تمام این امور به خداوند متعال توکل کرده و از حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء استمداد بطلبید و ان شاء الله بتوانید قلب مقدس آن وجود نازنین را با اعمال و رفتار خود خشنود کنید. ما هم مشکلات شما را درک کرده و برای رفع آنها و موفقیت شما دعا می کنیم.

حجت الاسلام دکتر سید محمود علوی در ابتدای این دیدار گزارشی از برنامه ها و فعالیت های این وزارتخانه خدمت معظم له ارائه کرد.