به گزارش پارس ، حجت الاسلام حسین سبحانی نیا نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس، درباره توقف اجرای مصوبه افزایش مرخصی زایمان از سوی معاون اول رئیس جمهور و بحث هایی پیرامون لغو این مصوبه، گفت: اگر قانونی مصوبه مجلس باشد، دولت امکان لغو آن را ندارد.

وی با بیان اینکه اگر دولت لایحه و یا طرحی به مجلس ارائه کند تا مدت زمانی خاص می تواند آن را از مجلس پس بگیرد و در واقع تا زمانی خاص در اختیار دولت است، خاطرنشان کرد: اگر قانونی در مجلس به تصویب برسد و مراحل آن طی شود، دیگر در اختیار دولت نیست که بتواند آنها را اصلاح و یا لغو کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس همچنین تاکید کرد: مصوبات مجلس فقط از طریق خانه ملت قابل تغییر است و هیچ نهاد دیگری نمی تواند آنها را اصلاح و یا لغو کند.

وی با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص افزایش مرخصی زایمان گفت: قوانین مصوب مجلس پس از تصویب مجلس و تائید شورای نگهبان توسط دستگاه های دیگر قابل اصلاح و لغو نیست، مگر در مواردی که خود نمایندگان این اقدام را انجام دهند.

سبحانی نیا از لزوم تعامل دولت و مجلس سخن گفت و افزود: در مواردی که اختلاف نظرهایی وجود دارد یا موارد مشابه مسئله یاد شده پیش می آید، باید با مذاکره مسئله را بررسی و حل و فصل کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور هر چه سریع تر معاون پارلمانی خود را معرفی کند تا در موارد مورد نیاز وی به وظیفه خود عمل کند.

این نماینده مجلس در همین زمینه گفت: معاون پارلمانی باید فردی باشد که واسطه و حلقه وصل بین دولت و مجلس باشد تا با پیگیری امور و رفع برخی سوء تفاهماتی که ممکن است پیش آید، مسائل را به پیش ببرد.