به گزارش پ ارس به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در خصوص علت این تصمیم، افزود: تعدادی از بیمه ها از جمله تامین اجتماعی افزایش قیمت داروها را تاکنون نپذیرفته اند، به همین علت مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شده است.

وی درباره مشکلات ترخیص دارو و اختصاص ارز مرجع به اقلام دارویی، گفت: قرار بر این است در دو جلسه آینده هیات دولت گزارش این موضوع طرح و بررسی شود و تصمیمات جدیدی در خصوص اختصاص ارز برای دارو گرفته شود.

وزیر بهداشت با رد شایعات در خصوص توقف برنامه پزشک خانواده، اظهارداشت: این برنامه در استان های مورد نظر در حال اجراست و در آینده هم اجرا خواهد شد، اما قرار بر این است تا اشکالات آن که بیشتر به دلیل عدم هماهنگی بین دستگاه های مجری از جمله وزارت بهداشت و بیمه هاست، برطرف شود و با ظرفیت بهتری در آینده اجرا شود.

هاشمی تاکید کرد: مهم ترین کاری که باید انجام دهیم، سر و سامان دادن مباحث مربوط به مشکلات دارو از جمله رفع اشکالات کمبود دارو و ارتقای کیفیت دارو و به ویژه پوشش بیمه ای برای کل داروهاست، زیرا تعدادی از بیمه ها از جمله تامین اجتماعی افزایش قیمت داروها را تاکنون نپذیرفته اند و به همین علت مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شده است.

وزیر بهداشت همچنین ساماندهی پوشش بیمه ای برای داروهایی که مربوط به بیماری های خاص است را یکی دیگر از اولویت های دولت برای رفع مشکلات بخش بهداشت و درمان کشور در ابتدای شروع بکار دولت یازدهم عنوان کرد.