به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، « زندگی پیامبر (ص) » عنوان یک مستند سه قسمتی است که در ماه جولای سال ۲۰۱۱ توسط « راگه عمر» تولید شده است، و زندگی حضرت محمد (ص) را به تصویر می کشید، که از این هفته در شبکه تلویزیونی BBC ۲ به نمایش گذاشته خواهد شد.

« جان اسپوزیتو» استاد مطالعات اسلامی دانشگاه جورج تاون به هافینگتون پست گفت: بر اساس نظرسنجی های « گالوپ» و « پیو» نه تنها تعداد بسیاری از مردم ایالات متحده آمریکا و کشور های اروپایی در مورد حضرت محمد (ص) ، دین اسلام و آموزه های آن ناآگاه هستند، بلکه نسبت به مسلمانان تصورات نادرستی دارند.

راگه عمر درباره این مستند گفت: مستند سه قسمتی « زندگی پیامبر (ص) » حوادث و اتفاقات از زمان تولد و وفات آن حضرت از جمله هجرت ایشان از مکه به مدینه و آغاز حکومت اسلامی، پیروزی های نظامی، موفقیت های سیاسی و همچنین سفر ایشان به اورشلیم را تحت پوشش قرار می دهد.

« فارس کرمانی» کارگردان مستند زندگی پیامبر (ص) که کارگردانی فیلم « هفت عجایب جهان اسلام» را در پرونده کاری خود دارد، اظهار داشت: در این مستند هیچ نمایی از چهره حضرت محمد (ص) به تصویر کشیده نشده، و در توصیف و بازسازی وقایع هیج گونه دخل و تصرف و مبالغه ای صورت نگرفته است.

« ابراهیم هوپر» مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی-آمریکایی از انتشار مطالب آموزشی درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) استقبال کرد و افزود: تحقیقات ما همواره بیانگر این موضوع است که در جامعه آمریکا آگاهی درمورد دین اسلام و مسلمانان بسیار اندک است. ساخت این چنین مستنداتی سبب می گردد تا مردم با پیامبر اسلام و مسلمانان آشنا شوند و تصورات نادرست درباره دین اسلام از بین بروند.