به گزارش پارس به نقل از ایسنا، رسانه های محلی عربستان سعودی گزارش دادند که در سال گذشته ۵۲۸ دادخواستِ طلاق خُلع از سوی زنان سعودی علیه همسرانشان به دادگاه ارائه شده است. در این میان دادگاه های جده با ثبت ۳۳۳ مورد دادخواست طلاق خُلع بالاترین تعداد شکایات در این زمینه را به خود اختصاص داده و پس از این شهر، ریاض با ۱۰۸ مورد در رده دوم قرار دارد. این ارقام بنا بر اطلاعات اخذ شده از دادگاه های شهرهای جده، مکه، مدینه، ریاض، دمام، طایف و احسا منتشر شده است.

پایگاه اینترنتی عرب نیوز، « عمر الخولی» ، استاد حقوق در دانشگاه « ملک عبدالعزیز» جده افزایش آمار طلاق در این شهر را ناشی از چند عامل از جمله عدم موافقت زنان با برخی از خواسته های همسرانشان نظیر عدم اشتغال زن عنوان کرد.

وی افزود: زنان جده به دلیل اینکه در یک جامعه با تنوع فرهنگی زندگی می کنند کمتر از ارائه دادخواست طلاق احساس شرمساری می کنند در حالی که زنان ساکن در سایر مناطق عربستان سعودی حتی با وجود نارضایتی از شرایط زندگی از این عمل دوری می کنند.

یک روزنامه محلی همچنین اعلام کرد: دادگاه های عربستان همچنین درخواست های متعدد فسخ ازدواج به دلیل اختلاف طبقاتی دریافت کرده اند.

الخولی معتقد است که رشد استفاده از شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و توئیتر به افزایش موارد دادخواست طلاق دامن زده است.