به گزارش پارس به نقل از جوان آنلاین، متن این نامه که در آن به دغدغه ها و اولویت های این حوزه اشاره شده، به قرار زیر است:

حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

 

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

 

با سلام و تحیت

 

احتراما ضمن عرض تبریک استقرار « دولت تدبیر و امید» به محضر مردم شریف کشورمان و با آرزوی سلامتی و طول عمر برای حضرتعالی و کلیه دلسوزان و خدمتگزاران راستین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بدینوسیله حمایت خود را از دیدگاه های اصولی دولت محترم در راستای تقویت تشکل های صنفی، مردم نهاد و غیردولتی اعلام می داریم.

 

آقای رئیس جمهور! همان گونه که در مناظره های انتخاباتی به درستی اشاره فرمودید، کار مردم را باید به دست مردم سپرد و برگزاری مراسم روز طبیعت (سیزدهمین روز نوروز) و عاشورای حسینی (ع) که نمونه های مورد اشاره حضرتعالی بود و یا یاد کردن از اشخاص مطرح و مفاخر فرهنگی هنری به عنوان سفیران فرهنگی و میراث کشور، حکایت از موضعی برآمده از دل جامعه و فعالان عرصه های فرهنگی و اجتماعی داشت.

 

یکی از دغدغه های فعالان عرصه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این سال ها، وجود سکانداری دلسوز و دور از حواشی و غوغاسالاری در بدنه دولت بوده است تا بتواند با اتکا به آن، حقوق از دست رفته ایرانیان را احیا کند و چالش های بزرگی نظیر « قاچاق اشیاء عتیقه به دیگر کشورها، مصادرة مفاخر و سنت های ایرانی توسط سایر ممالک، محدودیت های موجود در مسیر توسعه صنعت گردشگری، ایجاد جذابیت برای ترغیب جوانان به تحصیل و فعالیت در حوزة صنایع دستی» و به طور کلی نظایر آن را با « تدبیر» خردمندانه مدیریت کند بلکه ثمره آن « امید» ی باشد که به جامعه تزریق خواهد شد.

 

جناب آقای دکتر روحانی! عرصه گردشگری ایران، مدیری مدبر و کارا می خواهد که به جای « تلاش برای مطرح سازی نام خود، توجه به منافع شخصی، اتخاذ مواضع خلق الساعه و در یک کلام تولید بحران برای صنعتی که برای حیات خود به شدت نیازمند حمایت دولت است» ، تنها به اعتلای ایران و ایرانی فکر کند و اندیشه خدمت در سر داشته باشد.

 

اغراق نیست اگر جایگاه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را دارای اهمیتی به مانند وزیر امور خارجه بدانیم؛ چرا که اگر وزارت خارجه به امور رایزنی و دیپلماتیک می پردازد، این سازمان نیز در شناساندن ایران واقعی به جهانیان، نمایش ظرفیت های ایرانی اسلامی و به طور خلاصه صدور دیپلماسی فرهنگی کشور، نقش ممتاز و تعیین کننده ای دارد و مکمل دیپلماسی خارجی کشور است. لذا با عنایت به این موارد، خواستة جدی فعالان این عرصه در بخش خصوصی از منتخب ملت و رئیس دولت محترم جمهوری اسلامی ایران، انتصاب فردی شایسته است که ویژگی های فوق را دارا باشد.

 

آقای رئیس جمهور! اعتقاد راسخ ما این است که « جناب آقای دکتر محمدعلی نجفی» بهترین انتخاب برای ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است؛ چرا که ایشان فردی مومن و معتقد به مبانی و اصول انقلاب اسلامی و آشنا به مباحث فرهنگی و اجتماعی است. ایشان سال ها منتخبی شایسته برای مردم شریف پایتخت ام القرای جهان اسلام بوده اند و خواسته های به حق ایشان را مطالبه کرده اند. آقای دکتر نجفی به اعتقاد اینجانبان با وجهه آکادمیک، توان مدیریتی و قدرت اجرایی بالایی که دارند به یقین می توانند صنعت گردشگری و حوزه های وابسته را به مسیری صحیح که برازنده ایران و شایسته اسلام راستین رحمانی است، هدایت کند. از سوی دیگر قدرت تعامل و رایزنی ایشان نیز به یقین می تواند راه رسیدن به توسعه و تعالی را برای اهداف روی زمین مانده صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری کشور فراهم سازد.

 

رجاء واثق اینجانبان، این است که انتصاب شایسته جناب آقای دکتر نجفی، می تواند « کلید» گشایش قفل های صنعت گردشگری باشد و این صنعت به « انحراف» رفته و گرفتار رکود و بلکه تعطیل شده را احیا و افتتاح کند.

جمعی از تشکل های فعال در عرصه گردشگری کشور