به گزارش پ ارس به نقل از فارس، اندکی پس از آنکه در مصر حالت فوق العاده اعلام کرد، دولت موقت آمد و شد شبانه در ۱۰ استان این کشور را نیز ممنوع اعلام کرد. قاهره، اسکندریه، الجیزه، سینا و سوئز از جمله این استان ها هستند.

مقررات منع آمد و شد از ساعت ۷ عصر امروز اعمال می شود و تا فردا صبح ادامه خواهد داشت. دولت موقت امروز به مدت یک ماه هم حالت فوق العاده در این کشور اعلام کرد. مصر تقریبا در تمام مدت ۳۰ سال حکومت « حسنی مبارک» دیکتاتور مخلوع، در حالت فوق العاده به سر می برد. این حالت بعد از انقلاب مصر لغو شد.

صبح امروز نیروهای امنیتی و ارتش مصر با حمله به تحصن کنندگان حامی « محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر، صدها نفر را بازداشت کردند. حامیان مرسی بیش از دو هفته است که در دو منطقه قاهره دست به تحصن زده و آزادی رئیس جمهور و عمل به قانون اساسی را خواستار شده اند. در حمله امروز ده ها نفر کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شده اند. وزارت بهداشت مصر تعداد تلفات را حدود ۱۰۰ نفر اعلام کرده، اما « اخوان المسلمین» آمارهایی بسیار بالاتری اعلام کرده است.

نزدیک دو ماه قبل بود که ارتش مصر علیه « محمد مرسی» رئیس جمهور قانونی این کشور دست به کودتا زد و با حمایت گروه های لیبرال، دولتی موقت را روی کار آورد. مرسی از آن زمان در محلی نامعلوم در بازداشت به سر می برد.