به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از سایت شبکه الجزیره نوشت، فعالان بحرینی در رسانه های اجتماعی از تلاش برای وادار ساختن دولت به ایجاد دموکراسی بیشتر در این کشور ۱/۲۵ میلیون نفری با الهام از تظاهرات مصر خبر دادند.

این فعالان تجمع نزدیک سفارت آمریکا در منامه را خواستار شده اند.

به دنبال این فراخوان نیروهای پلیس و خودروهای زرهی اطراف مناطق شیعه نشین مستقر شده اند. سفارت آمریکا نیز به اتباع خود توصیه کرده است که از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند. دولت بحرین تهدید کرده است با شدت با این تظاهرات برخورد خواهد کرد.

شبکه خبری العربیه نیز در گزارشی اعلام کرد: مقامات بحرینی از ورود مریم الخواجه، فعال حقوق بشر به این کشور ممانعت کرده و وکیل وی را نیز روز سه شنبه به دلیل اظهاراتش در توییتر بازداشت کردند.

از سوی دیگر وزارت خارجه بحرین کاردار سفارت لبنان را احضار کرد تا مراتب ناخشنودی خود را از مقامات لبنان به دلیل تشکیل کمپین ۱۴ اوت توسط مخالفان بحرین در این کشور اعلام کند.

پس از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مخالفان بحرینی در بیروت و فراخوان آنها برای تظاهرات گسترده در مخالفت با نظام حاکم، وزارت خارجه بحرین کاردار سفارت لبنان را احضار کرد.

پیش از این کنفرانس مقامات بحرینی متعهد شدند با هر گونه تجمع اعتراض آمیز امروز (چهارشنبه) مقابله کنند.

این در حالی است که پیشتر مخالفان بحرینی از حامیانشان برای برگزاری تجمع گسترده طی امروز مصادف با سالروز استقلال این کشور تحت عنوان" تمرد بحرین" دعوت کردند.

در این راستا وزارت خارجه به کاردار سفارت لبنان ابلاغ کرد که بحرین پیشرفت و توسعه روابطش را با لبنان خواستار است و تاکید می کند که ادامه روابط دو جانبه بین دو کشور باید از هر گونه دخالت در امور داخلی به دور باشد.

کاردار لبنان نیز با بیان اینکه کشورش از آنچه در کنفرانس مطبوعاتی پیش آمده ناخشنود است، تاکید کرد: لبنان به اصل عدم دخالت در امور داخلی کشورها پایبند است.

پیش از این منامه متعهد شده بود، با قدرت تمام در مقابل این تجمعات اعتراض آمیز ایستادگی خواهد کرد چنانکه شیخ خلیفه بن سلمان آل خلیفه، نخست وزیر بحرین گفته بود با تمام قوا در مقابل این اعتراضات ایستادگی خواهد کرد و به تمام کسانی که از این اعتراضات حمایت می کنند هشدار داد که مجازات سختی برایشان در نظر گرفته می شود.

وی همچنین افزود: دولت اقدامات و تدابیر پیشگیرانه ای برای جلوگیری از این دعوت های مشکوک به خروج از نظم و قانون در نظر گرفته است.