به گزارش پارس ، اکبر ترکان که هم اکنون از مشاوران رئیس جمهور است در مصاحبه با شبکه العالم و درباره این ادعا که ترکیب کلی دولت جدید، از همکاران هاشمی رفسنجانی یا وابسته به جریان اصلاحات هستند، گفت: این موضوع زیاد از واقعیت دور نیست، چون آقای هاشمی خیلی به آقای روحانی نزدیک است. برخی از دوستان ما آقای روحانی را آقای هاشمی دوم می نامند. پس آنهایی که می گویند انتخاب آقای روحانی به انتخاب آقای هاشمی نزدیک است، زیاد اشتباه نمی کنند. چون بخش زیادی از افکار آقای هاشمی و آقای روحانی به هم نزدیک است. ولی این به معنای آن نیست که موضوع مذکور کلا منطبق با واقعیت باشد.


ترکان درباره علت مشخص نشدن دبیر شورای امنیت ملی و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: به نظر من کاندیداهای این سمت ها در ذهن آقای روحانی معین و مشخص هستند، ولی چون کاندیداهای این سمت ها به مجلس شورای اسلامی معرفی نمی شوند، به مجلس معرفی نشدند.
وی افزود: نام دکتر علی اکبر صالحی برای تصدی سازمان انرژی اتمی مطرح شده است زیرا ایشان در دوران ریاست سازمان انرژی اتمی به شایستگی فعالیت کردند و مورد علاقه رئیس جمهور هم هستند.


در مورد گزینه دبیری شورای امنیت ملی هم آقای فروزنده یکی از اسامی پیشنهادی است ولی من هنوز نمی دانم که آقای روحانی چه تصمیمی خواهند گرفت و آقای فروزنده نیز باید در خصوص تصدی دبیری شورای عالی امنیت ملی اظهارنظر کند.
ترکان تصریح کرد: درباره این که آقای دکتر علی اکبر ولایتی برای تصدی دبیری شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد شده است، چیزی نشنیده ام.


وی درباره انتخاب سیدمحمود علوی برای وزارت اطلاعات، در حالی که وی برای نمایندگی مجلس نهم رد صلاحیت شده، گفت: در مورد آقای علوی، اظهارنظری مطرح شده، ولی از منظر دیگر، ایشان تایید صلاحیت شده و عضو مجلس خبرگان است، عضویت در مجلس خبرگان خیلی مهمتر از عضویت در مناصب دیگر است، بنابراین وقتی کسی در آن سطح صلاحیت دارد، چنین گفته ای صحیح نیست.
این در حالی است که علوی رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی وزارت دفاع بوده و در زمینه تخصصی وزارت اطلاعات سابقه لازم را ندارد.