به گزارش پارس به نقل از ایرنا، محسن پاک آیین، به ادعای دروغین برخی رسانه های آذری در مورد گروگان گرفته شدن یک کودک بیمار آذربایجانی در بیمارستان شهید مدنی تبریز، به علت ناتوانی والدین وی در پرداخت هزینه های درمان، واکنش نشان داد.

وی گفت: بسیاری از مردم شریف جمهوری آذربایجان با شرایط سهل از امکانات پیشرفته و کادر مجرب و متخصص ایران برای معالجه استفاده می کنند، اما متاسفانه برخی از محافل به جای تشکر از پزشکان ایرانی، در مسیر اهداف رسانه های مغرض موضع گیری می کنند.

پاک آیین افزود: ما از این رسانه ها انتظار تشکر و موضع گیری مثبت نداریم، اما از مسوولان وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان می خواهیم در چنین مواقعی با سفارت یا مرکز درمانی در ایران تماس گرفته و پس از دریافت اطلاعات درست و موثق، قضاوتی منصفانه کنند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ بیماری در مراکز درمانی ایران به دلیل ناتوانی در بازپرداخت هزینه های درمان دچار مشکل نشده است، ادعای برخی رسانه ها مبنی بر نگهداری یک کودک آذری در بیمارستان شهید مدنی تبریز به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه های درمانی را تکذیب کرد و گفت: این کودک با نیات خیرخواهانه پزشکان متعهد ایرانی، برای ادامه درمان از بیمارستان شهید مدنی تبریز به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان تخصصی کودکان این شهر منتقل شده است.

سفیر با تقدیر از پزشکان متعهد ایران افزود: نظام پزشکی و درمانی ایران تحت تاثیر تبلیغات منفی قرار نگرفته و کماکان وظایف انسانی و حرفه ای خود را در قبال بیماران خارجی، از جمله اتباع جمهوری آذربایجان انجام می دهد.

پاک آیین با اعلام آمادگی سفارت ایران در باکو برای اعلام اسامی افرادی که در ایران معالجه شده و پیام های تشکر برای سفارت فرستاده اند، افزود: برخی از رسانه ها که سابقه تلاش برای تخریب مناسبات دو کشور را دارند، باید اطلاعات خود در مورد مراجعات مردم کشور شان به ایران را برای درمان و دریافت خدمات پزشکی افزایش دهند.

وی، خبر مندرج در برخی رسانه ها، مبنی بر فوت ۱۷۸ نفر از بیماران آذری در بیمارستان های ایران را نیز غیر اخلاقی و نادرست خواند و افزود: البته در بیمارستان های بزرگ جهان هم افرادی از دنیا می روند، آیا این به معنای ناکارآمد بودن آن بیمارستان هاست؟

سفیر ایران با اشاره به مغرضانه بودن اقدام برخی از رسانه های آذری در انعکاس اینگونه خبرها، از رسانه های منصف و مستقل جمهوری آذربایجان خواست واقعیت ها را منعکس کنند.