به گزارش پارس ، فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، « گیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان در ادامه سفر به سرزمین اشغالی با « بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم و « محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان نیز دیدار کرد.

وستروله در این مورد گفت که در ۲ طرف خواست های مثبتی می بیند که این گفت وگوها نتیجه موفقیت آمیزی داشته باشند. ضمن اینکه امکان موفقیت این مذاکرات نیز وجود دارد.

وستروله همچنین هشدار داد که نشانه هایی در ۲ طرف بحران در خاورمیانه دیده می شود که تمایلی ندارند این مذاکرات نتیجه خوبی داشته باشند. اما اینها همان نشانه هایی هستند که ما نباید آنها را تقویت کنیم. »

وزیر خارجه آلمان پس از دیدار با نتانیاهو و عباس گفت: « ما باید آنهایی را که خواستار توازن و ایجاد پلی میان (طرفین) هستند، حمایت کنیم. »

نتانیاهو در این دیدار آلمان را دوست اسرائیل برشمرد، اما گفت: « متاسفانه فکر می کنم دستورالعمل اتحادیه اروپا به روند صلح لطمه می زند. این بخشنامه موضع فلسطینی ها را تقویت می کند. »

« شیمون پرز» رئیس رژیم صهیونیستی نیز در گفت وگویی پیش از این از طرف اسرائیلی از آلمان خواست تا به مخالفت با ادامه شهرک سازی پایان دهد و گفت که در صورتی که وضعیت مرز میان ۲ طرف مشخص شود، مسئله شهرک سازی نیز خود به خود حل خواهد شد.

این در حالی است که اسرائیل فهرستی منتشر کرد که در آن نام زندانیانی است که باید در چارچوب گفت وگوهای صلح آزاد شوند.