به گزارش پارس به نقل از فارس، شبکه سعودی العربیه گزارش داد که نیروهای ویژه دفاع شهری عربستان موافق شدند از خودکشی یک جوان سعودی در منطقه الباحه جلوگیری کنند.

این شبکه افزود: این دومین مورد خودکشی در منطقه الباحه است که نیروهای ویژه توانستند از بروز آن جلوگیری کنند.

شبکه العربیه تصاویری از مراحل عملیات نیروهای ویژه برای جلوگیری از خودکشی جوان عربستانی در منطقه الباحه را نشان داد.

براساس این تصاویر، این جوان عربستانی از کوهی صخره ای در کنار یک جاده بالا رفته بود و قصد داشت خودش را به پایین پرتاب کند که نیروهای ویژه مانع از اینکار شدند.

علی زائری دکتر روانشناس در گفت وگو با شبکه العربیه علت خودکشی ها را افسردگی ناشی از مشکلات و فشارهای اجتماعی و مالی در جوامع عربی از جمله عربستان دانست.

وی درپاسخ به سوالی درباره تعداد موارد خودکشی سالیانه در عربستان از ارایه آمار دقیق خودداری کرد و تنها گفت که سالانه در عربستان تقریبا ۱۰ درصد افسردگان به فکر خودکشی می افتند.

پایگاه خبری الجزیرة العربیة چندی پیش نوشت: به نظر می رسد که حکومت عربستان سعودی همچنان به پدیده خودکشی در میان جوانان این کشور و کشف و بررسی دلایل آن بی توجه است، در حالی که هم اکنون این قضیه به پدیده ای همه گیر در این کشور تبدیل شده و هفته ای نیست که خبری درباره خودکشی یک جوان عربستانی در مطبوعات و رسانه های این کشور منتشر نشود.

بیکاری، فقر و نبود فرصت های شغلی مهمترین چالش ها و مشکلاتی است که جوانان این کشور ثروتمند و غنی از منابع نفتی با آن مواجه است. اگرچه درآمدهای صدها میلیارد دلاری حاصل از فروش نفت توسط بزرگترین کشور تولید کننده و صادر کننده نفت جهان تنها به جیب شاهزادگان سعودی می رود.