به گزارش پارس به نقل از تسنیم، نظرسنجی های صورت گرفته توسط شرکت" تال کوال" نشان داده است که اوو مورالس، رئیس جمهور کنونی بولیوی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۴ نیز بیشترین آرا را به خود اختصاص می دهد.

نتایج این نظرسنجی نشان داده است که مورالس در این انتخابات با بدست آوردن ۴۳ درصد از آرا در صدر جدول قرار می گیرد در حالی که ساموئل دریا مدینا، رهبر اپوزیسیون این کشور تنها ۱۲ درصد از آرا را بدست می آورد.

چندی پیش پارلمان کشور بولیوی با ۸۴ رای موافق و ۳۳ رای مخالف پیشنهاد رئیس جمهور این کشور برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده برای سومین دور متوالی را به تصویب رساند.

اپوزیسیون دولت بولیوی این اقدام مجلس را محکوم کرده و این قانون را مخالف قانون اساسی خوانده و اعلام کرده است که در حال حاضر نیز ریاست جمهوری مورالس را قانونی نمی دانند.

با توجه به این قانون در صورتی این مورالس بتواند در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۴ نیز پیروز شود نخستین رئیس جمهور بولیوی خواهد بود که به مدت طولانی این سمت را بر عهده داشته است.

مورالس در سال۲۰۰۶ با بدست آوردن نزدیک به ۵۴ درصد از آرا توانست رئیس جمهور بولیوی شود، وی همچنین در سال ۲۰۱۰ نیز توانست ۶۴ درصد از آرا را به خود اختصاص دهد و برای دومین دور متوالی زمامداری بولیوی را بر عهده بگیرد.

هفته گذشته مجلس علیا بولیوی نیز با این پیشنهاد موافقت کرد.

مطابق با قانون اساسی بولیوی هر فرد تنها می تواند ۲ دور متوالی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت داشته باشد؛ اما اوو مورالس در نشست های گوناگون اعلام کرده است که این بند از قانون اساسی مطلق نیست و می تواند تغییر کند.